- Warunki rekrutacji
- Charakterystyka kierunku
- NOWOŚĆ ! Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów
- Przedmioty realizowane w trakcie studiów
Warunki rekrutacji
O przyjęcie na studia drugiego stopnia na kierunek Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów:
1) mogą ubiegać się kandydaci, którzy posiadają dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia lub jednolitych magisterskich, posiadający, z zakresu znajomości języka obcego, kompetencje językowe na poziomie B2
Kierunek Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów będzie realizowany w formie stacjonarnej i niestacjonarnej.
Charakterystyka kierunku
Studia drugiego stopnia na kierunku Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów uruchomione są od roku akademickiego 2021/2022.
Kształcenie na kierunku Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów związane jest ze zmianami zachodzącymi na współczesnym rynku pracy w regionie, na arenie ogólnopolskiej oraz międzynarodowej, związanych ściśle z intensywnym rozwojem cyfryzacji i technologii komputerowych. Studia gwarantują zdobycie poszukiwanych na rynku pracy kwalifikacji w branży o dużym deficycie specjalistów z zakresu UX-design, zajmujących się projektowaniem funkcjonalnych i atrakcyjnych wizualnie interfejsów aplikacji, stron internetowych, a także identyfikacji i komunikacji wizualnej, reklamy i pozostałego zaawansowanego projektowania graficznego na bazie narzędzi cyfrowych.
Studia są reakcją na rosnące zapotrzebowanie na specjalistów projektujących interaktywne narzędzia w oparciu o zespołowy proces tworzenia, z włączeniem w niego użytkownika kreowanego produktu. Zakładane efekty uczenia się pozwalają na przygotowanie projektanta-twórcy zaangażowanego w interakcyjny proces projektowania skoncentrowanego na potrzebach użytkownika, uwzględnianych na każdym etapie projektowania.
W trakcie studiów student nabywa szeroki zakres poszukiwanych umiejętności projektowych z obszaru technologii, funkcjonalności i działania różnych procesów cyfrowych, jak i nabycia rozbudzonej świadomości dotyczącej jakości języka wizualnego i kreacji estetycznej. Wyposażenie absolwenta w kluczowe kompetencje zawodowe, zgodne z najnowszymi potrzebami rynkowymi ma na celu stałe zainteresowanie ze strony pracodawców.
Kliknij i zobacz jak wyglądały wydarzenia organizowane w Instytucie Pedagogicznym
Kliknij i zobacz bazę dydaktyczną Instytutu Pedagogicznego:
NOWOŚĆ ! Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów
Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów (PZnUNM II)
Studia drugiego stopnia Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów zapewniają kształcenie w obszarze złożonych form interakcji z użytkownikiem, w oparciu o proces tworzenia języków komunikacji osiąganej za pomocą przekazu wizualnego. Kształcenie jest zorientowane na użytkownika nowych mediów, głównie w oparciu o narzędzia cyfrowe, pozwalające swobodnie używać i tworzyć profesjonalną i kompleksową formę komunikacji wizualnej. Kierunki o podobnym profilu od kilku lat prowadzone są na wielu uczelniach zagranicznych, cieszą się tam dużym powodzeniem i gwarantują absolwentom pracę. Ich angielska nazwa najczęściej brzmi: (UCD) User-centered design / (UOD) User-oriented design.
Absolwent zna język obcy na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu projektowania i nowych mediów.
Kształcenie na kierunku opiera się przede wszystkim na dwóch głównych obszarach: zajęcia z zakresu projektowania zorientowanego na użytkownika oraz zajęcia z zakresu nowych mediów np.:
· projektowanie graficznych interfejsów użytkownika,
· media interaktywne,
· projektowanie grafiki interfejsów,
· projektowanie aplikacji mobilnych,
· projektowanie reklamy wizualnej,
· identyfikacja wizualna i promocja produktu,
· Internet rzeczy - podstawy,
· projektowanie graficzne 2D i 3D,
· druk 3D,
· film animowany,
· podstawy projektowania gier,
· obraz ruchomy na potrzeby dizajnu,
· grafika interdyscyplinarna,
· fotografia utylitarna
Absolwent posiada kwalifikacje do podjęcia pracy w obszarze projektowania zorientowanego na użytkownika nowych mediów, na bazie posiadanych umiejętności:
· wykonywania projektów jako wszechstronnie wykształcony dizajner w zakresie nowych mediów,
· projektowania graficznych interfejsów użytkownika dla oprogramowania użytkowego i rozrywkowego,
· projektowania identyfikacji wizualnych dla różnorodnych odbiorców,
· stosowania współczesnego, rozbudowanego języka infografiki na potrzeby klienta,
· używania zaawansowanych narzędzi komunikacyjnych z obszaru nowych mediów,
· tworzenia światów gier wideo,
· opracowania interfejsów urządzeń interaktywnych,
· projektowania interfejsów portali społecznościowych, stron www i sklepów internetowych,
· projektowania na potrzeby Internetu rzeczy (IoT, „Internet of Things”),
· tworzenia identyfikacji graficznej produktu,
· projektowania identyfikacji graficznych przestrzeni wewnętrznej (sklepy, instytucje itp.),
· tworzenia identyfikacji graficznych przestrzeni zewnętrznej (znaki informacyjne, informacja wizualna funkcjonująca w przestrzeni publicznej itp.),
· wykonywania kompleksowych projektów na potrzeby publikacji,
· pracy w zespołach projektowych z wykorzystaniem współczesnych metodologii.
Nowocześnie wykształcony absolwent, wyposażony w wiedzę i umiejętności praktyczne oraz estetyczne wyczucie oparte na użytkowo rozwiniętych umiejętnościach artystyczno-projektowych, będzie miał szansę zdobyć pracę nie tylko w obszarze projektowania graficznego i profesjonalnej reklamy wizualnej, ale również w instytucjach czy firmach, gdzie rozumienie działań zespołowych w celu zapewnienia spójnego wizerunku staje się ważnym aspektem koniecznego rozwoju we współczesnym świecie.
Absolwent może podjąć pracę m.in. w następujących miejscach:
· firmy związane z projektowaniem graficznym,
· firmy związane z wytwarzaniem różnorodnego oprogramowania,
· firmy związane z handlem stacjonarnym (sklepy, galerie handlowe),
· firmy związane ze sprzedażą internetową,
· wydawnictwa,
· drukarnie i punkty usług poligraficznych,
· firmy, korporacje zajmujące się szeroko pojętą identyfikacją, obsługą wizualną produktu,
· agencje reklamowe,
· instytucje państwowe,
· instytucje krajowe,
· firmy i korporacje krajowe oraz międzynarodowe,
· stowarzyszenia, fundacje, organizacje pozarządowe,
· firmy, instytucje, korporacje mające swoją siedzibę poza granicami kraju – jako praca zdalna,
· instytucje kultury i sztuki na każdym szczeblu,
· inne miejsca pracy, w których potrzebna jest kompleksowa identyfikacja wizualna.
Praca zawodowa może być wykonywana na rynku lokalnym, ale także, dzięki coraz częściej występującej formie pracy zdalnej w tej baraży, w całym kraju, jak i za granicą. Umiejętność samodzielnego tworzenia identyfikacji wizualnej pozwala absolwentowi pracować zdalnie i obsługiwać zlecenia przez Internet. W pracy posługuje się biegle językiem angielskim na poziomie B2+, co poszerza jego możliwości zatrudnienia o korporacje międzynarodowe i pracę w zespołach anglojęzycznych.
Przedmioty realizowane w trakcie studiów
Wykaz przedmiotów znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce Programy studiów - KLIKNIJ i SPRAWDŹ