• Przejdź do menu
  • Przejdź do treści
Pliki cookie pomagają nam udostępniać nasze usługi. Korzystając z tych usług, zgadzasz się na użycie plików cookie. Więcej informacji
  • BIP
  • Poczta ANS
  • Poczta PWSZ
  • Erasmus+
  • ANS
  • Oferta edukacyjna
  • Newsletter
  • Mapa strony
  • Kontakt

ANS

Menu
  • Wydział
    • O wydziale
      • Historia
      • Aktualności
      • Wydarzenia
      • Baza
      • Koła naukowe
      • Galeria prac studentów
      • Filmy o wydziale
      • Podziękowania
      • Kontakt
    • Organizacja
      • Rada Wydziału
      • Władze
      • Katedry
      • Dziekanat
  • Rekrutacja
    • Oferta edukacyjna
    • Zasady rekrutacji
  • Kierunki studiów
    • Studia I stopnia
      • Public relations i reklama
      • Graphic design i technologie wizualne
    • Studia II stopnia
      • Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów
    • Studia jednolite magisterskie
      • Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
      • Pedagogika specjalna
    • Studia podyplomowe
    • Szkolenia
  • Tok studiów
    • Program kształcenia
      • Plany studiów
      • Karty przedmiotów
      • Efekty kształcenia
    • Dla studenta
      • Podział na grupy
      • Harmonogramy
      • Konsultacje
      • Dyplomowanie
      • Praktyki zawodowe
      • Druki do pobrania
      • Świadczenia dla studentów
      • Akademickie Biuro Karier
      • Erasmus
      • Kalendarz akademicki
    • Dla pracownika
      • Druki do pobrania
      • Formularze
    • Aplikacje
      • Wirtualny Dziekanat
      • System antyplagiatowy
      • eSOS
      • Portal Edukacyjny (Moodle)
      • Portal Edukacyjny
      • Poczta ANS
    • Jakość kształcenia
      • Ramy kwalifikacji
      • Wewnętrzne akty prawne
      • USZJK
      • Wydziałowa Komisja ds. Jakości Kształcenia
      • Ankietyzacja
  • Współpraca
    • Naukowa
      • Konferencje
      • Wydawnictwa
    • Z otoczeniem społeczno-gospodarczym
      • Konkursy
      • Wystawy
    • Partnerzy
      • Uczelnie
      • Instytucje publiczne
  • Publikacje
    • Repozytorium Instytucjonalne WSS
    • Katalog zbiorów
    • Czasopismo naukowe
    • Informacje dodatkowe
  • Oferta badawcza
  • Logowanie
  • Wydział
    • O wydziale
      • Historia
      • Aktualności
      • Wydarzenia
      • Baza
      • Koła naukowe
      • Galeria prac studentów
      • Filmy o wydziale
      • Podziękowania
      • Kontakt
    • Organizacja
      • Rada Wydziału
      • Władze
      • Katedry
      • Dziekanat
  • Rekrutacja
    • Oferta edukacyjna
    • Zasady rekrutacji
  • Kierunki studiów
    • Studia I stopnia
      • Public relations i reklama
      • Graphic design i technologie wizualne
    • Studia II stopnia
      • Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów
    • Studia jednolite magisterskie
      • Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
      • Pedagogika specjalna
    • Studia podyplomowe
    • Szkolenia
  • Tok studiów
    • Program kształcenia
      • Plany studiów
      • Karty przedmiotów
      • Efekty kształcenia
    • Dla studenta
      • Podział na grupy
      • Harmonogramy
      • Konsultacje
      • Dyplomowanie
      • Praktyki zawodowe
      • Druki do pobrania
      • Świadczenia dla studentów
      • Akademickie Biuro Karier
      • Erasmus
      • Kalendarz akademicki
    • Dla pracownika
      • Druki do pobrania
      • Formularze
    • Aplikacje
      • Wirtualny Dziekanat
      • System antyplagiatowy
      • eSOS
      • Portal Edukacyjny (Moodle)
      • Portal Edukacyjny
      • Poczta ANS
    • Jakość kształcenia
      • Ramy kwalifikacji
      • Wewnętrzne akty prawne
      • USZJK
      • Wydziałowa Komisja ds. Jakości Kształcenia
      • Ankietyzacja
  • Współpraca
    • Naukowa
      • Konferencje
      • Wydawnictwa
    • Z otoczeniem społeczno-gospodarczym
      • Konkursy
      • Wystawy
    • Partnerzy
      • Uczelnie
      • Instytucje publiczne
  • Publikacje
    • Repozytorium Instytucjonalne WSS
    • Katalog zbiorów
    • Czasopismo naukowe
    • Informacje dodatkowe
  • Oferta badawcza
  • Logowanie

Ścieżka powrotu

  • Jesteś tutaj:  
  • ANS
  • Wydział Nauk Społecznych i Sztuki
  • Kierunki studiów
  • Studia II stopnia
  • Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów
  • Drukuj

Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów

  • Warunki rekrutacji
  • Charakterystyka kierunku
  • Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów
  • Przedmioty realizowane w trakcie studiów
  • Rekrutacja

Warunki rekrutacji

O przyjęcie na studia drugiego stopnia na kierunek Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów:

1) mogą ubiegać się kandydaci, którzy posiadają dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia lub jednolitych magisterskich, posiadający, z zakresu znajomości języka obcego, kompetencje językowe na poziomie B2

 

Kierunek Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów będzie realizowany w formie stacjonarnej i niestacjonarnej.

 

Charakterystyka kierunku

Studia drugiego stopnia na kierunku Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów uruchomione są od roku akademickiego 2021/2022.

Kształcenie na kierunku Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów związane jest ze zmianami zachodzącymi na współczesnym rynku pracy w regionie, na arenie ogólnopolskiej oraz międzynarodowej, związanych ściśle z intensywnym rozwojem cyfryzacji i technologii komputerowych. Studia gwarantują zdobycie poszukiwanych na rynku pracy kwalifikacji w branży o dużym deficycie specjalistów z zakresu UX-design, zajmujących się projektowaniem funkcjonalnych i atrakcyjnych wizualnie interfejsów aplikacji, stron internetowych, a także identyfikacji i komunikacji wizualnej, reklamy i pozostałego zaawansowanego projektowania graficznego na bazie narzędzi cyfrowych.

Studia są reakcją na rosnące zapotrzebowanie na specjalistów projektujących interaktywne narzędzia w oparciu o zespołowy proces tworzenia, z włączeniem w niego użytkownika kreowanego produktu. Zakładane efekty uczenia się pozwalają na przygotowanie projektanta-twórcy zaangażowanego w interakcyjny proces projektowania skoncentrowanego na potrzebach użytkownika, uwzględnianych na każdym etapie projektowania.

W trakcie studiów student nabywa szeroki zakres poszukiwanych umiejętności projektowych z obszaru technologii, funkcjonalności i działania różnych procesów cyfrowych, jak i nabycia rozbudzonej świadomości dotyczącej jakości języka wizualnego i kreacji estetycznej. Wyposażenie absolwenta w kluczowe kompetencje zawodowe, zgodne z najnowszymi potrzebami rynkowymi ma na celu stałe zainteresowanie ze strony pracodawców.

 

Kliknij i zobacz jak wyglądały wydarzenia organizowane w Instytucie Pedagogicznym

kadr wąski

Kliknij i zobacz bazę dydaktyczną Instytutu Pedagogicznego:

 kadr wąski

 

 

Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów


 

Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów (PZnUNM II)

 


czego uczymy 1

Studia drugiego stopnia Projektowanie zorientowane na użytkownika nowych mediów zapewniają kształcenie w obszarze złożonych form interakcji z użytkownikiem, w oparciu o proces tworzenia języków komunikacji osiąganej za pomocą przekazu wizualnego. Kształcenie jest zorientowane na użytkownika nowych mediów, głównie w oparciu o narzędzia cyfrowe, pozwalające swobodnie używać i tworzyć profesjonalną i kompleksową formę komunikacji wizualnej. Kierunki o podobnym profilu od kilku lat prowadzone są na wielu uczelniach zagranicznych, cieszą się tam dużym powodzeniem i gwarantują absolwentom pracę. Ich angielska nazwa najczęściej brzmi: (UCD) User-centered design / (UOD) User-oriented design.

 

Absolwent zna język obcy na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu projektowania i nowych mediów.

 

Kształcenie na kierunku opiera się przede wszystkim na dwóch głównych obszarach: zajęcia z zakresu projektowania zorientowanego na użytkownika oraz zajęcia z zakresu nowych mediów np.:

· projektowanie graficznych interfejsów użytkownika,

· media interaktywne,

· projektowanie grafiki interfejsów,

· projektowanie aplikacji mobilnych,

· projektowanie reklamy wizualnej,

· identyfikacja wizualna i promocja produktu,

· Internet rzeczy - podstawy,

· projektowanie graficzne 2D i 3D,

· druk 3D,

· film animowany,

· podstawy projektowania gier,

· obraz ruchomy na potrzeby dizajnu,

· grafika interdyscyplinarna,

· fotografia utylitarna

 

 

jakie kwalifikacje 1

 

Absolwent posiada kwalifikacje do podjęcia pracy w obszarze projektowania zorientowanego na użytkownika nowych mediów, na bazie posiadanych umiejętności:

· wykonywania projektów jako wszechstronnie wykształcony dizajner w zakresie nowych mediów,

· projektowania graficznych interfejsów użytkownika dla oprogramowania użytkowego i rozrywkowego,

· projektowania identyfikacji wizualnych dla różnorodnych odbiorców,

· stosowania współczesnego, rozbudowanego języka infografiki na potrzeby klienta,

· używania zaawansowanych narzędzi komunikacyjnych z obszaru nowych mediów,

· tworzenia światów gier wideo,

· opracowania interfejsów urządzeń interaktywnych,

· projektowania interfejsów portali społecznościowych, stron www i sklepów internetowych,

· projektowania na potrzeby Internetu rzeczy (IoT, „Internet of Things”),

· tworzenia identyfikacji graficznej produktu,

· projektowania identyfikacji graficznych przestrzeni wewnętrznej (sklepy, instytucje itp.),

· tworzenia identyfikacji graficznych przestrzeni zewnętrznej (znaki informacyjne, informacja wizualna funkcjonująca w przestrzeni publicznej itp.),

· wykonywania kompleksowych projektów na potrzeby publikacji,

· pracy w zespołach projektowych z wykorzystaniem współczesnych metodologii.

 

co po studiach 1

Nowocześnie wykształcony absolwent, wyposażony w wiedzę i umiejętności praktyczne oraz estetyczne wyczucie oparte na użytkowo rozwiniętych umiejętnościach artystyczno-projektowych, będzie miał szansę zdobyć pracę nie tylko w obszarze projektowania graficznego i profesjonalnej reklamy wizualnej, ale również w instytucjach czy firmach, gdzie rozumienie działań zespołowych w celu zapewnienia spójnego wizerunku staje się ważnym aspektem koniecznego rozwoju we współczesnym świecie.

 

Absolwent może podjąć pracę m.in. w następujących miejscach:

· firmy związane z projektowaniem graficznym,

· firmy związane z wytwarzaniem różnorodnego oprogramowania,

· firmy związane z handlem stacjonarnym (sklepy, galerie handlowe),

· firmy związane ze sprzedażą internetową,

· wydawnictwa,

· drukarnie i punkty usług poligraficznych,

· firmy, korporacje zajmujące się szeroko pojętą identyfikacją, obsługą wizualną produktu,

· agencje reklamowe,

· instytucje państwowe,

· instytucje krajowe,

· firmy i korporacje krajowe oraz międzynarodowe,

· stowarzyszenia, fundacje, organizacje pozarządowe,

· firmy, instytucje, korporacje mające swoją siedzibę poza granicami kraju – jako praca zdalna,

· instytucje kultury i sztuki na każdym szczeblu,

· inne miejsca pracy, w których potrzebna jest kompleksowa identyfikacja wizualna.

 

Praca zawodowa może być wykonywana na rynku lokalnym, ale także, dzięki coraz częściej występującej formie pracy zdalnej w tej baraży, w całym kraju, jak i za granicą. Umiejętność samodzielnego tworzenia identyfikacji wizualnej pozwala absolwentowi pracować zdalnie i obsługiwać zlecenia przez Internet. W pracy posługuje się biegle językiem angielskim na poziomie B2+, co poszerza jego możliwości zatrudnienia o korporacje międzynarodowe i pracę w zespołach anglojęzycznych.

 



Przedmioty realizowane w trakcie studiów

Wykaz przedmiotów znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce Programy studiów - KLIKNIJ i SPRAWDŹ

książka copy

Rekrutacja

Rejestracja internetowa

  • I tura od 9 czerwca 2025 r. do 23 lipca 2025 r.
  • II tura od 25 sierpnia 2025 r. do 18 września 2025 r.

 

>> REJESTRACJA KROK PO KROKU <<

 

Wymagane dokumenty przy rejestracji internetowej:

  • dyplom ukończenia studiów I stopnia
  • formularz rekrutacyjny, wydrukowany, podpisany, zeskanowany
  • dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej
  • oświadczenie o posiadaniu kompetencji językowych z zakresu języka obcego na poziomie B2 EOKJ
  • portfolio (15-20 prac prezentujących umiejętności i zainteresowań kandydata z zakresu sztuk plastycznych i/lub projektowych z szeroko rozumianego obszaru sztuk wizualnych np. prace rysunkowe, malarskie, rzeźbiarskie, fotograficzne, graficzne, projektowe 2D i 3D, intermedialne) przesłane w formie elektronicznej wraz z podpisanym własnoręcznie oświadczeniem potwierdzającym autorstwo przesłanych prac
  • wymagane załączenie zdjęcia legitymacyjnego lub dowodowego (zdjęcia typu selfie itp. nie są akceptowane i zostaną usunięte)

Egzamin wstępny

  • I tura 25 lipca 2025 r.
  • II tura 19 września 2025 r.

Egzamin składać się będzie z przeglądu prac (portfolio) kandydata oraz rozmowy kwalifikacyjnej potwierdzającej ogólne zainteresowanie kandydata dziedzinami sztuki głównie sztuką plastyczną.

Ogłoszenie list osób zakwalifikowanych do wpisu na listę studentów

  • I tura 28 lipca 2025 r.
  • II tura 22 września 2025 r.

Składanie dokumentacji (w oryginałach) przez osoby zakwalifikowane do wpisu na listę studentów

  • I tura od 29 lipca 2025 r. do 31 lipca 2025 r.
  • II tura od 22 września 2025 r. do 24 września 2025 r.

Ogłoszenie listy osób wpisanych na listę studentów

  • I tura 1 sierpnia 2025 r.
  • II tura 25 września 2025 r.

WAŻNE!!!

Kandydaci, którzy w dniach od 29 do 31 lipca 2025 r. (dotyczy kandydatów rekrutujących się w I turze) lub w dniach od 22 do 24 września 2025 r. (dotyczy kandydatów rekrutujących się w II turze) nie złożą wymaganej dokumentacji do Komisji Rekrutacyjnej (Wydział Nauk Społecznych i Sztuki ul. Chruślicka 6 w Nowym Sączu) nie będą zakwalifikowani do wpisu na listę studentów.

 

W razie pytań skontaktuj się z nami pod nr tel. 601–095–096 lub drogą elektroniczną: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Odsłony: 13827

Menu

  • ANS
  • Start
  • Kontakt
  • Mapa strony
  • Logowanie

Kontakt

Akademia Nauk Stosowanych
w Nowym Sączu
Wydział Nauk Społecznych i Sztuki

 

ul. Chruślicka 6
33-300 Nowy Sącz

 

tel. +48 18 441 45 92
fax +48 18 441 43 51
e-mail: wss@ans-ns.edu.pl

  • © 1998 - 2025
  • Wykonanie: sm32 STUDIO