Związana z Grupą Wiśniowski, Fundacja Horyzont360, dołączyła do kręgu partnerów z otoczenia społeczno-gospodarczego Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu. Zarówno w tym jak i w poprzednim roku akademickim nasza Uczelnia realizowała z Fundacją udane przedsięwzięcia skierowane do sądeckiej młodzieży. Teraz, dzięki Porozumieniu o Partnerstwie, będzie ich zdecydowanie więcej.

Horyzont 001

 

W czwartek 6 lutego Porozumienie o Partnerstwie podpisali JM dr hab. inż. Józef Ciuła, prof. ANS – Rektor Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu oraz Monika Bochenek – Prezes Zarządu Fundacji Horyzont360.  Podczas wydarzenia obecni byli: dr hab. inż. Grzegorz Przydatek, prof. ANS – Prorektor ds. Nauki i Rozwoju oraz dr Aneta Oleksy-Gębczyk – Dziekan Wydziału Nauk Ekonomicznych, do której zadań należała będzie koordynacja współpracy między Uczelnią a sądecką Fundacją. Warto wspomnieć, że to właśnie Pani Doktor już wcześnie realizowała wraz z Fundacją Horyznont360 i innymi partnerami dwa ciekawe przedsięwzięcia: Pitching Fight Club Nowy Sącz (konkurs dla fanów startupów i networkingu) oraz Finał konkursu wiedzy o środowisku „Jestem eko-świadomy”.  

 

Horyzont 002

 

Porozumienie między Akademią Nauk Stosowanych w Nowym Sączu a Fundacją Horyzont360 dotyczy: wspierania i prowadzenia działalności naukowo-badawczej; wspierania transferu wiedzy i upowszechniania informacji o osiągnięciach; podejmowania działań na rzecz edukacji i kształcenia ustawicznego; wykorzystywania potencjału naukowego i łączenia doświadczenia obu Stron oraz organizowania wspólnych konferencji i seminariów.

W piątek 20 grudnia pracownicy naukowo-dydaktyczni, administracji i obsługi Wydziału Nauk Ekonomicznych spotkali się przy wigilijnym stole.

Wigilia

Były życzenia Wesołych Świąt i wszelkiej pomyślności w Nowym Roku (złożone m.in. przez Dziekan dr Anetę Oleksy-Gębczyk), przełamanie się opłatkiem, wspólny świąteczny posiłek i przyjacielskie rozmowy. Gośćmi spotkania były władze rektorskie: JM Rektor dr hab. inż. Józef Ciuła, prof. ANS wraz z dr Haliną Potok – Prorektor ds. Studenckich i Kształcenia oraz dr. hab. inż. Grzegorzem Przydatkiem, prof. ANS – Prorektorem ds. Nauki i Rozwoju. W trakcie wydarzenia złożono również gratulacje dr Joannie Marcisz, która w grudniu obroniła pracę doktorską napisana pod kierunkiem dr. hab. inż. Bogusza Mikuły prof. ANS, promotorem pomocniczym był zaś dr Marek Reichel.

Vitberg                                                                                                   Nowy Sącz, 13.12.2024

ul. M. Borelowskiego 29

33-300 Nowy Sącz

Organizator: dr Honorata Trzcińska

Kierunek studiów:

WNE - Zarządzanie (2 rok; studia stacjonarne)

WNSiS – Public Relations (1 rok)

 

Cel organizowania wizyty studyjnej

Wizyty studyjne, organizowane dla studentów w uczelniach wyższych, na kierunkach o profilu praktycznym, mają na celu zdobycie wiedzy praktycznej uczestników, na temat funkcjonowania przedsiębiorstw oraz wspomagają nie tylko wzbogacenie własnego doświadczenia, ale również kształtują kompetencje, w tym komunikacyjne. Udział w wizytach studyjnych jest również dobrą okazją do nawiązania kontaktu z potencjalnym pracodawcą.

Charakterystyka firmy

Vitberg to polska firma, która od ponad 30 lat, specjalizuje się w produkcji nowoczesnych urządzeń medycznych do wibroterapii. Są one konstruowane w oparciu o najnowszą wiedzę, pochodzącą z badań naukowych, przeprowadzonych na całym świecie, ocen klinicznych oraz z testów wykonanych we własnym laboratorium. Pozytywne efekty zabiegów na aparatach firmy Vitberg zostały potwierdzone przez ponad 1 500 000 pacjentów. Produkty firmy dostarczane są do szpitali i placówek medycznych, gdzie wspierają rehabilitację i leczenie pacjentów z różnorodnymi schorzeniami. Firma współpracuje ściśle z czołowymi szpitalami i uczelniami, prowadzi badania naukowe, nieustannie udoskonala swoje produkty, dostosowując je do potrzeb współczesnej medycyny.

Program wizyty

Firma prowadzi również ścieżki edukacyjne dla studentów, posiada swój program autorski, ale dodatkowo zgłoszone zostały obszary i zagadnienia:

  1. Spotkanie z przedstawicielami przedsiębiorstwa, - historia przedsiębiorstwa i jej charakterystyka funkcjonowania, omówienie profilu działalności - produkcyjnego przedsiębiorstwa, projektowanie produktu, planowania i przebiegu procesu produkcyjnego, procesów pomocniczych (utrzymanie ruchu, gospodarka magazynowa, BHP, logistyka).
  2. Oferta rynkowa firmy, klienci firmy, otoczenie przedsiebiorstwa, w tym konkurencja
  3. Poziom zatrudnienia, proces rekrutacji i nowoczesnego zarządzania kapitałem ludzkim w przedsiębiorstwie, zarządzanie kompetencjami, motywowanie pracowników, w tym premiowanie i nagradzanie
  4. Zagadnienia związane ze sprzedażą i marketingiem firmy, budowanie silnej marki, wizerunku, współpraca i komunikacja z rynkiem - narzędzia PR
  5. Pozyskiwanie środków zewnętrznych
  6. Kontrakty zagraniczne (na jakich rynkach funkcjonuje firma), czy w najbliższej przyszłości wchodzi na nowe rynki
  7. Innowacyjne rozwiązania jakie firma wprowadziła w ostatnim czasie
  8. Współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym (Interesariusze) w realizacji projektów naukowych oraz wdrożeniowych
  9. Największe zagrożenia dla rozwoju firmy, jakie można zaobserwować w otoczeniu, w tym prawne
  10. Realne problemy technologiczne i prawne
  11. Kierunki rozwoju firmy

bn 2024

Studenci Akademii Nauk Stosowanych oraz uczniowie sądeckich szkół średnich mieli okazję wysłuchać wykładu pt. „Korzystanie z informacji gospodarczej przewagą konkurencyjną firm”, który wygłosił mgr Mateusz Zając, Regionalny Dyrektor Programów Edukacji Ekonomicznej w Krakowie.

Korzystanie z informacji gospodarczej przewag konkurencyjn firm019

W środę 11 grudnia Aula Wydziału Nauk Ekonomicznych Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu wypełniła się studentami kierunków ekonomicznych i uczniami z Zespołu Szkół nr 2 im Sybiraków w Nowym Sączu oraz Ogólnokształcącego Liceum Akademickiego Jezuitów w Nowym Sączu. Zaproszenie dr Honoraty Trzcińskiej i dr Teresy Myjak przyjął mgr Mateusz Zając, którego szerokiemu audytorium zaprezentowała dr Paulina Rydwańska, Prodziekan Wydziału Nauk Ekonomicznych.

Mateusz Zając to Regionalny Dyrektor Programów Edukacji Ekonomicznej w Krakowie, wykładowca w Programie Nowoczesne Zarządzenie Biznesem, który odpowiada za realizacje programów edukacyjnych na terenie województwa małopolskiego, śląskiego i opolskiego.

Program Nowoczesne Zarządzanie Biznesem to jeden z największych programów edukacji ekonomicznej w Polsce – realizowany na podstawie porozumień podpisanych z ponad 120 uczelniami, który powstał w 2009 roku z inicjatywy Związku Banków Polskich i Biura Informacji Kredytowej, przy wsparciu i zaangażowaniu Krajowej Izby Rozliczeniowej.

Uczniowie i studenci mieli okazję wysłuchać wykładu (wraz z prezentacją) pt. „Korzystanie z informacji gospodarczej przewagą konkurencyjną firm”, który wprowadził ich w tematykę znaczenia wymiany informacji gospodarczych dla konsumentów i przedsiębiorców. Mateusz Zając wyjaśniła na jakich zasadach działają Biura Informacji Gospodarczej, jakie narzędzia udostępniają do weryfikowania wiarygodności płatniczej klientów i kontrahentów, a także jakie są sposoby wsparcia tych grupy w odzyskiwaniu zaległych należności finansowych.

Wykład pt. „Korzystanie z informacji gospodarczej przewagą konkurencyjną firm zrealizowano w ramach Oferty Specjalnej Wydziału Nauk Ekonomicznych Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu.

Wydział Nauk Ekonomicznych oraz Fundacja Kraków Miastem Startupów wspólnie przygotowali Warsztaty z modelowania biznesowego: „Business Model Canvas”. Ze studentami spotkał się Michał Adamczyk.

Business Model Canvas

W środę 4 grudnia odbyło się 149. Sądeckie Konwersatorium Naukowe – tym razem na Wydziale Nauk Ekonomicznych Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu. Zaproszenie dr Natalii Jaśkiewicz, adiunkta w Katedrze Przedsiębiorczości i Innowacji przyjął Michał Adamczyk - Prezes Fundacji Kraków Miastem Startupów, w której odpowiada m.in. za nadzór merytoryczny nad programem akceleracyjnym dla start-upów technologicznych na początkowym etapie rozwoju.

Business Model Canvas 019

- Posiada on 15-letnie doświadczenie w zarządzaniu organizacjami biznesowymi i społecznymi. Ekspert ds. innowacji, doświadczony trener i doradca start-upów. Ocenił kilkadziesiąt modeli biznesowych dla Polskiej Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Mentor zaangażowany w program akceleracyjny Akces NCBR. Inżynier informatyki stosowanej i magister zarządzania. Autor kilkunastu recenzowanych publikacji naukowych w obszarze zarządzania innowacjami. Posiada ponad 6-letnie doświadczenie dydaktyczne, prowadził zajęcia m.in. na Akademii Górniczo-Hutniczej, Uniwersytecie Jagiellońskim i Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie - przedstawiła gościa 149. Sądeckiego Konwersatorium Naukowego dr Paulina Rydwańska, Prodziekan Wydziału Nauk Ekonomicznych Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu.

Michał Adamczyk wraz ze studentami przeprowadził Warsztaty z modelowania biznesowego: „Business Model Canvas”, często stosowanego startowego szablonu modelu biznesowego.

Aneta Plechta, Julia Tomasiak i Anna Tomasiak, studentki II roku e-Administracji na Wydziale Nauk Ekonomicznych Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu były uczestniczkami Ogólnopolskiego Seminarium Naukowego „Instytucja partnerstwa publiczno-prywatnego. Aspekt teoretyczno-praktyczny” na Akademii Górnośląskiej im. Wojciecha Korfantego w Katowicach. Dodatkowo za udział w części warsztatowej otrzymały III nagrodę w konkursie naukowym zorganizowanym w ramach wydarzenia.

Studentki e-Administracji

Ogólnopolskie Seminarium Naukowe „Instytucja partnerstwa publiczno-prywatnego. Aspekt teoretyczno-praktyczny” odbyło się 26 listopada na Akademii Górnośląskiej im. Wojciecha Korfantego w Katowicach.

- W konferencji uczestniczyły prawnicze i turystyczne koła naukowe, w tym nasze Akademickie Koło Turystyczne „Kuklik”, które zostało zaproszone przez organizatorów - zaznacza dr Sylwia Sadowska, opiekun Koła i adiunkt w Katedrze Administracji Wydziału Nauk Ekonomicznych ANS.

Członkinie Akademickiego Koła Turystycznego „Kuklik”: Aneta Plechta, Julia Tomasiak i Anna Tomasiak, studentki II roku e-Administracji miały okazję zaprezentować referat pt. „Zespół Rekreacyjny Park Wodny STAWY jako alternatywne partnerstwo publiczno-prywatne”.

- Chciałyśmy przybliżyć działalność starosądeckich Stawów, które nie są partnerstwem publiczno-prawnym w myśl ustawy, tylko stosunkiem cywilnoprawnym. Warte podkreślenia jest to, że miałyśmy wcześniej okazję spotkać się z Burmistrzem Starego Sącza Jackiem Lelkiem, który odpowiedział na nasze wszystkie pytania i pomógł dobrze zrozumieć temat – mówi Aneta Plechta.

Inne referaty podczas katowickiego seminarium dotyczyły rożnych aspektów funkcjonowania formuły partnerstwa publiczno-prywatnego.

- Wystąpienia obejmowały zarówno analizy teoretyczne, jak i praktyczne zastosowanie PPP, co pozwoliło uczestnikom zdobyć szeroką perspektywę na znaczenie tego modelu w realizacji projektów infrastrukturalnych, turystycznych i społecznych – dodaje Julia Tomasiak.

Studentki

Drugą część  Ogólnopolskiego Seminarium Naukowego „Instytucja partnerstwa publiczno-prywatnego. Aspekt teoretyczno-praktyczny” stanowiły warsztaty, podczas których uczestnicy: studenci różnych kierunków musieli wykazać się wiedzą i zdolnościami do dobrej współpracy.

- Podzieleni na małe zespoły pracowaliśmy nad projektami nowych przestrzeni miejskich o charakterze turystyczno-rekreacyjnym z wykorzystaniem mechanizmów partnerstwa publiczno-prywatnego – zaznacza Anna Tomasiak.

Warsztaty miały charakter konkursowy. Komisja złożona z ekspertów z różnych dziedzin: prawa, turystyki i zarządzania wyróżniła najlepsze zespoły. Studentki Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu otrzymały III nagrodę. Ich sukces został także doceniony przez władze Wydziału Nauk Ekonomicznych: Dziekan dr Anetę Oleksy-Gębczyk i Prodziekan dr Paulinę Rydwańską.

- Cieszymy się z naukowej aktywności naszych studentów. Już od kilku lat na Wydziale Nauk Ekonomicznych przyjęliśmy taką formułę, aby co dwa lata organizować ogólnopolskie sympozjum kół naukowych, na które przyjeżdżają koła z całej niemal Polski, oraz co dwa lata wewnętrzne seminarium kół naukowych funkcjonujących w Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu - zaznacza dr Aneta Oleksy-Gębczyk. - Pozwala to naszym studentom na nawiązywanie nowych, nie tylko naukowych znajomości, ale także jest cennym doświadczeniem podczas ich nauki i rozwoju - dodaje dr Paulina Rydwańska.

 

Przedstawiciele Wojskowego Centrum Rekrutacji w Nowym Sączu spotkali się ze studentami poszczególnych wydziałów Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu. Ppor. Paweł Łęczycki i chor. Przemysław Furkawy z sekcji Promocji i Współpracy WCR w Nowym Sączu przedstawili ofertę i możliwości jakie daje służba w Wojsku Polskim.

Wojsko 002

Podczas spotkania m.in. na Wydziale Nauk Ekonomicznych, gdzie „mundurowych” i zgromadzonych studentów przywitała dr Paulina Rydwańska – Prodziekan Wydziału Nauk Ekonomicznych, przedstawiono warunki jakie musza spełniać kandydaci do dobrowolnej służby wojskowej, w jakiej formie ona przebiega i na jakie warunki finansowe mogą liczyć kandydaci.

Szczegóły propozycji można poznać na stronie https://wcrnowysacz.wp.mil.pl/ a zainteresowanych odsyłamy do informacji prasowej Ministerstwa Obrony Narodowej.

„Ustawa o obronie Ojczyzny wprowadziła nowy rodzaj służby wojskowej – dobrowolną zasadniczą służbę wojskową. To forma służby wojskowej skierowana dla wszystkich tych, którzy nigdy wcześniej nie byli w wojsku. Dzięki niej można odbyć przeszkolenie wojskowe i w przyszłości zasilić rezerwy albo wstąpić do armii zawodowej.

Jeszcze do niedawna osoby zainteresowane służbą w wojsku mogły np. poza studiami na wojskowej akademii czy kursem oficerskim lub podoficerskim, zgłosić się do służby przygotowawczej. To ostatnie rozwiązanie zlikwidowała jednak obowiązująca od 23 kwietnia 2022 roku ustawa o obronie Ojczyzny. Zamiast służby przygotowawczej pojawiła się nowa propozycja służby czynnej dla ochotników – dobrowolna zasadnicza służba wojskowa. Zgłoszenie się do niej to pierwszy krok na drodze do powołania w szeregi Wojska Polskiego.

Wymogi podstawowe

O powołanie do tego rodzaju służby może ubiegać się osoba, która skończyła 18 lat, ma polskie obywatelstwo, zdolność fizyczną i psychiczną do pełnienia zawodowej służby wojskowej, nieposzlakowaną opinię i nie była karana za przestępstwo umyślne.

wojsko grafika

Rozpoczęcie procesu rekrutacji

Pierwszym krokiem ochotnika do służby jest złożenie wniosku o powołanie w wybranym Wojskowym Centrum Rekrutacji. Można też kontaktować się z wojskowymi rekruterami za pośrednictwem portalu zostanzolnierzem.pl lub dzwoniąc na specjalną infolinię +48 800 180 110. WCR to miejsce, gdzie ochotnik złoży odpowiednie dokumenty, które wymagane są w procesie rekrutacji. Następnie kandydat zostanie skierowany na badania, które mają stwierdzić, czy jest zdolny fizycznie i psychicznie do pełnienia służby wojskowej. Finałem postępowania będzie wydanie orzeczenia o zdolności do służby i karty powołania na szkolenie.

Szkolenie w jednostce wojskowej

Dobrowolną służbę kandydat rozpocznie od 27-dniowego szkolenia podstawowego. Wówczas pozna zasady musztry, regulaminy wojskowe oraz nauczy się podstaw posługiwania się bronią. Ten okres zakończy się złożeniem przysięgi oraz wydaniem książeczki wojskowej.

Żołnierze, którzy nie zdecydują się na kontynuowanie szkolenia, zostaną przeniesieni do rezerwy. Pozostali trafią na trwające do 11 miesięcy szkolenie specjalistyczne, połączone z wykonywaniem obowiązków na stanowisku służbowym. W trakcie szkolenia specjalistycznego dowódca będzie mógł wyznaczyć żołnierza na inne stanowisko niż to, które mu wcześniej przydzielono. Na zakończenie tego okresu żołnierz dobrowolnej zasadniczej służby wojskowej będzie mógł złożyć wniosek o służbę zawodowa, terytorialną czy rezerwę aktywną.

Wynagrodzenie i możliwości rozwoju

Ochotnik w ramach służby dobrowolnej będzie otrzymywał wynagrodzenie w wysokości najniższego uposażenia zasadniczego żołnierza zawodowego. Obecnie to 6000 zł brutto. Korzyści będzie jednak więcej – każdy, kto ukończy dobrowolną służbę, będzie miał pierwszeństwo w naborze w szeregi armii zawodowej, ale też – jeśli nie będzie chciał wstąpić do wojska – pierwszeństwo zatrudnienia na stanowiskach w administracji publicznej zgodnie z wymaganymi kwalifikacjami. Zachętą dla ochotników jest także możliwość odbycia szkoleń na koszt armii. Już na etapie składania wniosku o powołanie do dobrowolnej służby, ochotnik będzie mógł wskazać, jakie nowe kwalifikacje i uprawnienia chciałby zdobyć.”

Wydział Nauk Ekonomicznych oraz Fundacja Kraków Miastem Startupów zapraszają na Warsztaty z modelowania biznesowego: "Business Model Canvas"

w ramach 149. Sądeckiego Konwersatorium Naukowego

Warsztaty odbędą się 4.12.2024 r., godz. 13:30-16:00, w sali 2.03 Wydziału Nauk Ekonomicznych

Warsztaty poprowadzi  Pan Michał Adamczyk

Michał Adamczyk jest Prezesem fundacji Kraków Miastem Startupów, w której odpowiada m.in. za
nadzór merytoryczny nad programem akceleracyjnym dla start-upów technologicznych na
początkowym etapie rozwoju. Posiada 15-letnie doświadczenie w zarządzaniu organizacjami
biznesowymi i społecznymi. Ekspert ds. innowacji, doświadczony trener i doradca start-upów. Ocenił
kilkadziesiąt modeli biznesowych dla Polskiej Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Mentor
zaangażowany w program akceleracyjny Akces NCBR.
Inżynier informatyki stosowanej i magister zarządzania. Autor kilkunastu recenzowanych publikacji
naukowych w obszarze zarządzania innowacjami. Posiada ponad 6-letnie doświadczenie dydaktyczne,
prowadził zajęcia m.in. na Akademii Górniczo-Hutniczej, Uniwersytecie Jagiellońskim i Uniwersytecie
Ekonomicznym w Krakowie.

kms logo

 

 

 

Wydział Nauk Ekonomicznych i Stowarzyszenie Księgowych w Polsce zapraszają na wykład w ramach

148. Sądeckiego Konwersatorium Naukowego

pt. ,,Nie samymi podatkami człowiek żyje - czyli komu są potrzebne sprawozdania finansowe"

Termin: 27.11.2024 r. (środa)

godz. 10.45 - 12.00

Aula Wydziału Nauk Ekonomicznych

Wykład poprowadzą eksperci Stowarzyszenia Księgowych w Polsce:

1. dr Anna Staszel

                   2. mgr Karolina Marzec-Balinow

 

image004