Wyniki ankietyzacji za rok akademicki 202/2023 - WYKŁADOWCY
Lp. | Nauczyciel | Średnia ocena |
1 | Połomska Monika, mgr | 2,99 |
2 | Wielosz Sebastian, mgr | 2,98 |
3 | Kurzeja Katarzyna, mgr | 2,96 |
4 | Wierzbicka Mariola, prof. dr hab. | 2,93 |
5 | Kaufman Barbara, mgr | 2,92 |
Ocena średnia w Wydziale: 2,67
Wyniki ankietyzacji za rok akademicki 2021/2022 - WYKŁADOWCY
Lp. | Nauczyciel | Średnia ocena |
1 | Wielosz Sebastian, mgr | 2,97 |
2 | Połomska Monika, mgr | 2,97 |
3 | Madej-Cetnarowska Monika, dr | 2,96 |
4 | Jaśkowska Teresa, mgr | 2,95 |
5 | Kaufman Barbara, mgr | 2,94 |
Ocena średnia w Instytucie: 2,71
Wyniki ankietyzacji za rok akademicki 2021/2022 - ADMINISTRACJA
Jakość obsługi administracyjnej studentów
- Dostępność studentów do informacji można ocenić jako bardzo dobrą. Wszelkie wymagane informacje są opublikowane na stronie zarówno instytutu (obecnie wydziału), jak i na ogólnej stronie uczelni.
- Dodatkowo dostępnych jest kilka innych kanałów dystrybucji bieżących informacji, które znacznie usprawniły w ostatnim czasie ich przepływ.
W badaniu opinii o pracy Sekretariatu IJO i Rektoratu udział wzięło 53 studentów. Wynika z niego, że w bieżących sprawach studenci przede wszystkim kontaktują się z pracownikami Sekretariatu. Z pracownikami Rektoratu zdecydowana większość, bo aż 31 osób, nigdy nie kontaktowała się. Najwięcej osób kontaktowało się z Działem Spraw Studenckich (18 osób) i zaledwie 4 osoby z Biurem Karier.
- Oceniając uprzejmość i życzliwość pracowników Sekretariatu najwięcej studentów (25 osób) oceniło ją jako przeciętną, zaś pracowników Rektoratu – zdecydowana większość (13 osób) ocenia ją bardzo dobrze, a 11 osób – dobrze. 11 osób wyraziło zastrzeżenia wobec poziomu uprzejmości pracowników Sekretariatu.
- W zakresie rzetelności przekazywanych informacji najwięcej osób wystawiło ocenę dobrą pracownikom Sekretariatu (22 osoby) i bardzo dobrą – pracownikom Rektoratu (16 osób).
- Poziom komunikatywności pracowników Sekretariatu 28 osób oceniło jako przeciętny, 13 – jako dobry i 11 – jako bardzo dobry. Według 13 osób pracownicy Rektoratu wykazują się bardzo dobrą komunikatywnością, a według 12 osób – dobrą.
- W zakresie terminowości załatwiania spraw najwięcej osób wystawiło pracownikom Sekretariatu ocenę dobrą (20 osób), a pracownikom Rektoratu – ocenę bardzo dobrą (14 osób).
- Identyczna sytuacja dotyczy kompetencji: najwięcej osób wystawiło ocenę dobrą pracownikom Sekretariatu (20 osób) i bardzo dobrą pracownikom Rektoratu (19 osób).
- Zdecydowanej większości studentów odpowiadają godziny pracy Sekretariatu (46 osób) i Rektoratu (52 osoby).
- Również według zdecydowanej większości studentów informacje są przekazywane na czas, zarówno przez pracowników Sekretariatu (43 osoby), jak i Rektoratu (52 osoby). Kilka osób miało tylko zastrzeżenia co do późnego informowania studentów o odwołanych zajęciach, co nie do końca leży w zakresie kompetencji Sekretariatu, a raczej nauczycieli.
- Uwagi dotyczyły również późnego terminu ustalania i publikowania harmonogramu zajęć przez pracowników Sekretariatu, co też nie jest do końca zasadne, gdyż harmonogram nie jest układany przez pracowników Sekretariatu.
Wyniki badania pokazują zatem, że w większości studenci są zadowoleni z obsługi administracyjnej, dlatego nie wydaje się zasadnym podejmowanie w tym obszarze jakichś szczególnych działań. Zwłaszcza, że w ostatnim czasie dyrekcja podjęła decyzję o zatrudnieniu dodatkowej osoby, co znacznie usprawniło obsługę administracyjną studentów i nauczycieli.
Wyniki ankietyzacji za rok akademicki 2020/2021 - WYKŁADOWCY
Lp. | Nauczyciel | Średnia ocena |
1 | Wielosz Sebastian, mgr | 2,97 |
2 | Ziętala Grzegorz, dr | 2,96 |
3 | Połomski Tomasz, dr | 2,91 |
4 | Kaufman Barbara, mgr | 2,91 |
5 | Madej-Cetnarowska Monika, dr | 2,89 |
Ocena średnia w Instytucie: 2,77
Ocena najniższa w Instytucie: 2,21
Wyniki ankietyzacji za rok akademicki 2019/2020 - ADMINISTRACJA
Jakość obsługi administracyjnej studentów
- IKdsJK oceniła dostępność studentów do informacji. Na stronie internetowej instytutu znajdują się wszystkie wymagane informacje. Informacje dotyczące zmian w harmonogramach zajęć były przekazywane studentom z odpowiednim wyprzedzeniem.
- Przeprowadzono badania dotyczące oceny obsługi administracyjnej w IJO. Dyrekcja przeprowadziła rozmowę z pracownikami administracji. Wyniki ewaluacji wypadły bardzo korzystnie, bowiem 69,5% ankietowanych studentów zadowolonych jest z godzin pracy sekretariatu, około 79% uważa, że informacje przekazywane są na czas.
- Wysoko zostały również ocenione kompetencje i inne wartości opisujące jakość obsługi. Jedynie uprzejmość i życzliwość była oceniona niżej.
- Przedstawiono wnioski dotyczące godzin obsługi studentów w sekretariacie.
- Trudnym do rozwiązania problemem jest odpowiednio wczesne informowanie studentów o nieobecności wykładowców (dotyczy sytuacji kiedy zwolnienie lekarskie zgłaszane jest w tym samym dniu).
Wyniki ankietyzacji za rok akademicki 2018/2019 - WYKŁADOWCY
Najwyżej ocenieni nauczyciele IJO w roku akademickim 2018/19
Imię i nazwisko | Średnia ocena | Liczba wypełnionych ankiet | Odsetek wypełnionych ankiet | Zakład |
mgr Monika Kucharska | 2,98 | 62 | 53% | ZJA |
mgr Barbara Kaufman | 2,97 | 17 | 33% | ZJR |
prof. Mariola Wierzbicka | 2,97 | 22 | 59% | ZJN |
dr Jarosław Giza | 2,96 | 130 | 42% | ZJA |
mgr Jolanta Grygiel | 2,96 | 153 | 35% | ZJA |
Najwyższa ocena uzyskana przez nauczyciela IJO: 2,98
Średnia ocena uzyskana przez nauczycieli IJO: 2,78
Najniższa ocena uzyskana przez nauczyciela IJO: 2,51
(ocena maksymalna - 3,0)
Najwyżej ocenieni lektorzy w roku akademickim 2018/19
Imię i nazwisko | Średnia ocena | Liczba wypełnionych ankiet |
mgr Mirek-Krause Małgorzata | 2,96 | 12 |
mgr Katarzyna Kurzeja | 2,94 | 95 |
mgr Monika Kucharska | 2,92 | 160 |
mgr Gawlik Zofia | 2,90 | 143 |
mgr Tokarz Piotr | 2,88 | 39 |
Najwyższa ocena uzyskana przez lektora: 2,96
Średnia ocena uzyskana przez lektora: 2,72
Najniższa ocena uzyskana przez lektora: 2,06
(ocena maksymalna - 3,0)
Wyniki ankietyzacji za rok akademicki 2018/2019 - ADMINISTRACJA
Ankietyzacja studentów w sprawie obsługi administracyjnej w PWSZ została przeprowadzona w marcu 2019 roku w formie papierowej. Uzyskano 120 wypełnionych ankiet, przy czym część ankietowanych nie udzieliła odpowiedzi na wszystkie postawione w ankiecie pytania.
Poniżej znajduje się podsumowanie wyników ankiety.
CZĘŚĆ I. BADANIE OPINII O PRACY SEKRETARIATU IJO.
1. Częstotliwość kontaktów z pracownikami sekretariatu
Tylko 1 osoba z ankietowanych w ogóle nie kontaktowała się z pracownikami sekretariatu w tym okresie.
Około 37% kontaktowało się częściej niż 6 razy.
Największa liczba ankietowanych, około 62%, kontaktowała się od 1 do 5 razy.
2. Jakość obsługi w IJO (przy najwyższej ocenie 3):
1) Uprzejmość i życzliwość: ocena średnia – 1,7
2) Rzetelność informacji: ocena średnia – 2,0
3) Komunikatywność: ocena średnia – 2,0
4) Terminowość: ocena średnia – 2,1
5) Kompetencje: ocena średnia – 2,2
3. Godziny otwarcia sekretariatu.
Około 69,5% ankietowanych odpowiedziało, że sekretariat jest otwarty w odpowiednich godzinach.
Około 30,5% stwierdziło, że nie, podając propozycje dodatkowych terminów.
Oznacza to, że około 1/3 studentów chciałaby zmienić godziny otwarcia sekretariatu IJO.
4. Przekazywanie informacji z sekretariatu na czas.
Około 78,4% ankietowanych odpowiedziało, że sekretariat przekazuje informacje na czas.
Około 21,6% stwierdziło, że nie, motywując to przykładami.
CZĘŚĆ II. BADANIE OPINII O PRACY REKTORATU.
1. Częstotliwość kontaktów z pracownikami Rektoratu
Największa liczba ankietowanych, około 45%, w ogóle nie kontaktowała się z pracownikami rektoratu w tym okresie.
Około 37,5% kontaktowało się od 1 do 5 razy.
Około 17,5% kontaktowało się częściej niż 6 razy.
2. Działy Rektoratu odwiedzane przez studentów.
69,5% ankietowanych, którzy kontaktowali się z Rektoratem, odwiedziło Dział Spraw Studenckich;
6,5% odwiedziło Dział Rozwoju;
23% Biuro Karier;
1% złożyło wizytę w innych działach (Erasmus).
3. Jakość obsługi w Rektoracie (przy najwyższej ocenie 3):
1) Uprzejmość i życzliwość: ocena średnia – 2,7
2) Rzetelność informacji: ocena średnia – 2,7
3) Komunikatywność: ocena średnia – 2,8
4) Terminowość: ocena średnia – 2,7
5) Kompetencje: ocena średnia – 2,8
4. Godziny otwarcia Rektoratu.
Około 96% ankietowanych uznało, że Rektorat jest otwarty w odpowiednich godzinach. Około 4% stwierdziło, że nie.
5. Przekazywanie informacji z Rektoratu na czas.
Około 99% ankietowanych uważa, że Rektorat przekazuje informacje na czas. Około 1% stwierdza, że nie.
Komentarze na temat jakości obsługi w IJO i w Rektoracie dotyczyły głównie godzin otwarcia sekretariatów.
Informacja zwrotna dyrekcji IJO z przeprowadzonej ankietyzacji na temat obsługi administracyjnej
Należy podkreślić, iż wyniki ewaluacji wypadły bardzo korzystnie, bowiem 69,5 % ankietowanych studentów zadowolona jest z godzin pracy sekretariatu, około 79% uważa, że informacje przekazywane są na czas. Wysoko zostały również ocenione kompetencje i inne wartości opisujące jakość obsługi. Jedynie w punkcie 1. Uprzejmość i życzliwość uzyskano 1,7, co jest kwestią sugestywną. Z obserwacji wynika, iż pracownicy sekretariatu są zawsze życzliwi, a także bardzo rzeczowi i konkretni, co w opinii nielicznych studentów może być odebrane jako forma zbyt oschła.
Podczas rozmowy uzgodniono, iż należy przychylić się do prośby 30% studentów, sugerujących korzystniejszą dla nich zmianę w godzinach pracy sekretariatu. 26 osób sugeruje godziny otwarcia pn-pt 9.00-14.00, zamiast do tej pory obowiązujących pn-cz 10.00-14.00.
Po wspólnych uzgodnieniach, ze względu na ogrom pracy administracyjnej nie możemy uwzględnić uwag tej nielicznej grupy studentów, aby sekretariat był otwarty dla studentów również w piątek.
Ustaliliśmy również, że pracownicy sekretariatu nie mogą nic więcej zrobić w kwestii wcześniejszego informowania o nieobecności wykładowców, w sytuacji kiedy zwolnienie lekarskie zgłaszane jest w tym samym dniu, bowiem choroba często jest nieprzewidywalna i rozpoznana w danym dniu, tuż przed zajęciami. Pracownicy czy też członkowie ich rodzin mają prawo chorować i nie mogą odczuwać dyskomfortu z powodu nieobecności w miejscu pracy.
Wyniki ankietyzacji za rok akademicki 2017/2018
Najwyżej ocenieni nauczyciele IJO w roku akademickim 2017/2018:
ZJA mgr Jolanta Grygiel - średnia ocena 2,91 (liczba wypełnionych ankiet 278)
ZJN prof. Mariola Wierzbicka - średnia ocena 2,91 (liczba wypełnionych ankiet 74)
ZJR mgr Piotr Tokarz - - średnia ocena 3,00 (liczba wypełnionych ankiet 9)
Najwyżej ocenieni lektorzy w roku akademickim 2017/2018:
mgr Katarzyna Kurzeja - średnia ocena 2,93 (liczba wypełnionych ankiet 148)
mgr Elżbieta Kumkowska-Czyżykiewicz - średnia ocena 2,90 (liczba wypełnionych ankiet 241)
mgr Monika Kucharska - średnia ocena 2,85 (liczba wypełnionych ankiet 68)
Max: 3.0
Najwyższa ocena uzyskana przez nauczyciela IJO: 3,00
Średnia ocena uzyskana przez nauczycieli IJO: 2,73
Najniższa ocena uzyskana przez nauczyciela IJO: 1,87
Wyniki ankietyzacji za semestr letni 2016/2017
Najwyżej ocenieni nauczyciele IJO / semestr letni 2016/2017:
ZJA mgr Joanna Loesch
ZJN mgr Lucyna Kądziołka
ZJR dr Grzegorz Ziętala
ZPNJO mgr Magdalena Śmiałek
Max: 3.0
Najwyższa ocena uzyskana przez nauczyciela IJO: 3,00
Średnia ocena uzyskana przez nauczycieli IJO: 2,76
Najniższa ocena uzyskana przez nauczyciela IJO: 2,20
Wyniki ankietyzacji za rok akademicki 2016/2017 - ADMINISTRACJA
Ankietyzacja studentów w sprawie obsługi administracyjnej została przeprowadzona w grudniu 2016 roku w formie papierowej. Uzyskano 146 wypełnionych ankiet, przy czym część ankietowanych nie udzieliła odpowiedzi na wszystkie postawione w ankiecie pytania.
Poniżej znajduje się podsumowanie wyników ankiety.
CZĘŚĆ I. BADANIE OPINII O PRACY SEKRETARIATU IJO.
1. Częstotliwość kontaktów z pracownikami sekretariatu
Około 3% ankietowanych w ogóle nie kontaktowało się z pracownikami sekretariatu w tym okresie.
Około 17% kontaktowało się częściej niż 6 razy.
Największa liczba ankietowanych, około 79 %, kontaktowała się od 1 do 5 razy.
2. Jakość obsługi w IJO (przy najwyższej ocenie 3):
1) Uprzejmość i życzliwość: ocena średnia – 1,5
2) Rzetelność informacji: ocena średnia – 2,0
3) Komunikatywność: ocena średnia – 1,8
4) Terminowość: ocena średnia – 2,2
5) Kompetencje: ocena średnia – 2,2
3. Godziny otwarcia sekretariatu.
Około 81% ankietowanych odpowiedziało, że sekretariat jest otwarty w odpowiednich godzinach.
Około 19% stwierdziło, że nie, podając propozycje dodatkowych terminów
4. Przekazywanie informacji z sekretariatu na czas.
Około 86% ankietowanych odpowiedziało, że sekretariat przekazuje informacje na czas. Około 14% stwierdziło, że nie, motywując to przykładami.
CZĘŚĆ II. BADANIE OPINII O PRACY REKTORATU.
1. Częstotliwość kontaktów z pracownikami Rektoratu
Największa liczba ankietowanych, około 53%, w ogóle nie kontaktowała się z pracownikami rektoratu w tym okresie.
Około 44% kontaktowało się od 1 do 5 razy. Około 2% kontaktowało się częściej niż 6 razy.
2. Działy Rektoratu odwiedzane przez studentów.
92% ankietowanych, którzy kontaktowali się z Rektoratem, odwiedziło Dział Spraw Studenckich;
1% odwiedziło Dział Rozwoju;
3% Biuro Karier;
4% złożyło wizytę w innych działach (np. „socjalny' czy „finanse”).
3. Jakość obsługi w Rektoracie (przy najwyższej ocenie 3):
1) Uprzejmość i życzliwość: ocena średnia – 2,5
2) Rzetelność informacji: ocena średnia – 2,7
3) Komunikatywność: ocena średnia – 2,7
4) Terminowość: ocena średnia – 2,7
5) Kompetencje: ocena średnia – 2,7
4. Godziny otwarcia Rektoratu.
Około 99% ankietowanych uznało, że Rektorat jest otwarty w odpowiednich godzinach. Około 1% stwierdziło, że nie.
5. Przekazywanie informacji z Rektoratu na czas.
Około 98% ankietowanych uważa, że Rektorat przekazuje informacje na czas. Około 2% stwierdza, że nie.
53 ankietowanych (około 36%) zawarło w swoich ankietach komentarze na temat jakości obsługi w IJO i w Rektoracie.
Wyniki ankietyzacji za semestr letni 2015-2016
Najwyżej ocenieni nauczyciele IJO / semestr letni 2015/2016:
ZJA mgr Jadwiga Rysiewicz
ZJN dr Krzysztof Nycz
ZJR dr Grzegorz Ziętala
ZPNJO mgr Katarzyna Kurzeja
IJO – gościnnie mgr Beata Kudyba
Max: 3.0
Najwyższa ocena uzyskana przez nauczyciela IJO: 3,00
Średnia ocena uzyskana przez nauczycieli IJO: 2,71
Najniższa ocena uzyskana przez nauczyciela IJO: 1,86
Najwyższa ocena uzyskana przez lektora IJO: 3,00
Średnia ocena uzyskana przez lektorów IJO: 2,76
Najniższa ocena uzyskana przez lektora IJO: 2,51
Wyniki ankietyzacji za semestr zimowy 2015-2016
Najwyżej ocenieni nauczyciele IJO:
- ZJA: Loesch Joanna, mgr
- ZJN: Wierzbicka Mariola, prof.
- ZJR: Kaufman Barbara, mgr
- ZPNJO: Kurzeja Katarzyna, mgr
Najwyższa ocena uzyskana przez nauczyciela IJO: 3,00
Średnia ocena uzyskana przez nauczycieli IJO: 2,70
Najniższa ocena uzyskana przez nauczyciela IJO: 1,54
Najwyższa ocena uzyskana przez lektora IJO: 2,97
Średnia ocena uzyskana przez lektorów IJO: 2,75
Najniższa ocena uzyskana przez lektora IJO: 2,50
Wyniki ankietyzacji za semestr letni 2014-2015
Najwyżej ocenieni nauczyciele IJO:
- ZJA: Biedrzyńska Anna, dr; Grygiel Jolanta, mgr; Rysiewicz Jadwiga, mgr
- ZJN: Wierzbicka Mariola, prof.; Jaśkiewicz Grzegorz, dr; Nycz Krzysztof, dr
- ZJR: Kaufman Barbara, mgr
- ZPNJO: Kurzeja Katarzyna, mgr
- IJO – gościnnie: Janisz Andrzej, mgr; Kudyba Wojciech, dr
Najwyższa ocena uzyskana przez nauczyciela IJO: 3,00
Średnia ocena uzyskana przez nauczycieli IJO: 2,73
Najniższa ocena uzyskana przez nauczyciela IJO: 1,93
Najwyższa ocena uzyskana przez lektora IJO: 2,95
Średnia ocena uzyskana przez lektorów IJO: 2,75
Najniższa ocena uzyskana przez lektora IJO: 2,15
Wyniki ankiety studenckiej - semestr zimowy 2014-2015
Najwyżej ocenieni nauczyciele IJO:
- ZJA: mgr Karina Grabowska
- ZJN: dr Grzegorz Jaśkiewicz
- ZJR: dr. hab Krystyna Pietrzycka-Bohosiewicz, prof. PWSZ
- ZPNJO: mgr Katarzyna Kurzeja
- IJO – gościnnie: dr hab. Wojciech Kudyba, prof. PWSZ
Najwyższa ocena uzyskana przez nauczyciela IJO: 2,97
Średnia ocena uzyskana przez nauczycieli IJO: 2,70
Najniższa ocena uzyskana przez nauczyciela IJO: 1,70
Najwyższa ocena uzyskana przez lektora IJO: 2,99
Średnia ocena uzyskana przez lektorów IJO: 2,78
Najniższa ocena uzyskana przez lektora IJO: 2,51
Wyniki ankiety za semestr letni roku akademickiego 2013-2014
Trzej najwyżej ocenieni nauczyciele w Zakładach ZJA, ZJN, ZJR:
- Kaufman Barbara, mgr 3,00
- Madej - Cetnarowska Monika, dr 3,00
- Chełminiak Ewa, mgr 2,97
Lektorzy:
- Serafin Barbara, mgr 2,99
- Ignaczak Małgorzata, mgr 2,98
- Kurzeja Katarzyna, mgr 2,98
Najwyższa ocena uzyskana przez nauczyciela IJO: 3,00 bardzo dobra
Średnia ocena uzyskana przez nauczycieli IJO: 2,66 bardzo dobra
Najniższa ocena uzyskana przez nauczyciela IJO: 1,01 przeciętna
Wyniki ankietyzacji - semestr zimowy 2013-2014
Trzej najwyżej ocenieni nauczyciele w Zakładach Języka Angielskiego, Niemieckiego i Rosyjskiego:
Nauczyciele IJO:
- Chełminiak Ewa, mgr 2,99
- Madej - Cetnarowska Monika, dr 2,95
- Kaufman Barbara, mgr 2,94
Ligęza Paweł, mgr 2,94
Rysiewicz Jadwiga, mgr 2,94
Lektorzy:
- Kurzeja Katarzyna, mgr 2,95
- Serafin Barbara, mgr 2,95
- Kucharska Monika, mgr 2,94
Najwyższa ocena uzyskana przez nauczyciela IJO: 2,99
Średnia ocena uzyskana przez nauczycieli IJO: 2,69
Najniższa ocena uzyskana przez nauczyciela IJO: 2,09
Wyniki ankietyzacji - semestr letni roku akademickiego 2012-2013
Najwyższa ocena uzyskana przez nauczyciela IJO: 3,00
Średnia ocena uzyskana przez nauczycieli IJO: 2,72
Najniższa ocena uzyskana przez nauczyciela IJO: 1,71
Trzej najwyżej ocenieni nauczyciele akacemiccy:
- mgr Barbara Kaufman 3,00
- mgr Magdalena Śmiałek 3,00
- mgr Joanna Loesch 2,96
Wyniki ankietyzacji studentów - semestr zimowy roku akademickiego 2012-2013
Najwyższa ocena uzyskana przez nauczyciela IJO: 3,00
Średnia ocena uzyskana przez nauczycieli IJO: 2,70
Najniższa ocena uzyskana przez nauczyciela IJO: 1,80
Najlepiej ocenieni wykładowcy:
- W Zakładzie Praktycznej Nauki Języków Obcych
- mgr K. Kurzeja
- mgr B. Serafin
- W Zakładach Języka Agielskiego, Języka Niemieckiego i Języka Rosyjskiego:
- dr Anna Biedrzyńska
- mgr Joanna Loesch