1.1 Sala ćwiczeń umiejętności pielęgniarskich
Pracownia przeznaczona jest do nauki procedur wynikających z zakresu świadczeń zapobiegawczych, diagnostycznych, leczniczych i rehabilitacyjnych udzielanych przez pielęgniarkę na zlecenie lekarza i/lub samodzielnie bez zlecenia lekarskiego.
Podzielona jest na kilka obszarów:
- stanowisko administracyjne,
- stanowisko „strefa pacjenta”, wyposażone jest w łóżko szpitalne oraz do opieki domowej (nowoczesne, elektryczne, z możliwością regulacji wysokości oraz różnego stopnia nachylenia wezgłowia i leża). W strefie znajduje się panel medyczny, na którym zamontowano punkt poboru tlenu i próżni. Łóżka wyposażone są w materace p/odleżynowej statyczne z możliwością założenia materaca p/odleżynowego dynamicznego. W odpowiednio przygotowanych łóżkach znajdują się „pacjenci” – fantomy umożliwiające naukę i doskonalenie umiejętności z zakresu pielęgnacji chorego, zapewnienia wygody i bezpiecznego ułożenia, zmiany pozycji i transferu, nauki zabiegów m. in.: pielęgnacji jamy ustnej, zgłębnikowania żołądka, pielęgnacji stomii, zabiegów dorektalnych, cewnikowania pęcherza moczowego, toalety drzewa oskrzelowego, pielęgnacji rurki tracheotomijnej, nauki podawania leków różnymi drogami,
- stanowisko do przeprowadzania zabiegów higienicznych wyposażone jest m. in. w prysznic, mobilny uchwyt dla niepełnosprawnych, stołeczek prysznicowy wolnostojący, mobilną wózko-wannę z możliwością kąpieli pacjenta w pozycji leżącej, krzesło toaletowe, podnośnik pacjenta, balkonik chodzik rehabilitacyjny ułatwiający stabilizację pozycji pionowej, miska pneumatyczna do mycia głowy w pozycji leżącej.
Sala wyposażona jest w typowy (realny) sprzęt stanowiący wyposażenie oddziału szpitalnego w tym m. in.: wózki zabiegowe, wózek mobilny do przewożenia chorych w pozycji leżącej, środki do pielęgnacji, bieliznę pościelową i osobistą, sprzęt do profilaktyki p/odleżynowej (materace p/odleżynowe dynamiczne, ślizgi, materiały do stabilizacja pozycji chorego, itp.) oraz środki, materiały i sprzęt niezbędny do nauki czynności i procedur będących w kompetencji pielęgniarki/ pielęgniarza w tym: sprzęt do oceny parametrów życiowych, sprzęt do zabiegów p/zapalnych, zabiegów w obrębie przewodu pokarmowego i układu moczowego oraz układu oddechowego. Ponadto istnieje możliwość wyposażenia stanowiska w dodatkowe trenażery w zależności od efektów uczenia się oraz sprzęt np. koncentrator tlenu, wózek inwalidzki do transportu w pozycji siedzącej, symulator odczuć starczych, ssak itp.
W pracowni umiejętności pielęgniarskich student ma możliwości nabywania, doskonalenia i utrwalania umiejętności praktycznych z zakresu świadczeń udzielanych przez pielęgniarkę. Studenci uczą się wykonywania zabiegów pielęgnacyjno-higienicznych u osoby dorosłej, istnieje możliwość nauki pielęgnowania noworodka, niemowlęcia oraz dziecka, wykonywania pomiarów, dbania o higienę osobistą i otoczenia, układania pacjentów w różnych pozycjach, stosowania udogodnień, środków przeciwzapalnych oraz wykonywania zabiegów diagnostycznych i leczniczych w schorzeniach różnych układów w tym układu oddechowego, pokarmowego i moczowego oraz podawania leków różnymi drogami oraz prowadzenia dokumentacji medycznej oraz dokumentacji procesu pielęgnowania.
Bezpośrednio z salą umiejętności pielęgniarskich sąsiaduje toaleta dla niepełnosprawnych wyposażona w umywalkę i toaletę, w pomieszczeniu zamontowano uchwyty dla niepełnosprawnych. Wielkość pomieszczenia umożliwia wjazd wózkiem inwalidzkim siedzącym oraz wózkiem do transportu
w pozycji leżącej
https://www.ans-ns.edu.pl/wz/csm/centrum-symulacji-medycznych/o-mcsm-csm/sale-i-wyposazenie-mcsm#sigProId9eb16565a5
1.2 Sala ćwiczeń umiejętności pielęgniarskich
Pracownia przeznaczona jest do nauki procedur wynikających z zakresu świadczeń zapobiegawczych, diagnostycznych, leczniczych i rehabilitacyjnych udzielanych przez pielęgniarkę na zlecenie lekarza i/lub samodzielnie bez zlecenia lekarskiego. W sali wydzielono kilka obszarów:
- stanowisko „punkt pielęgniarski” wyposażony w szafki (stojące i wiszące) do przechowywania sprzętu i materiałów medycznych niezbędnych do nauki procedur pielęgniarskich. Wyposażenie stanowiska stanowią m. in.: wózki zabiegowe, stelaże do kroplówek, sprzęt do pomiaru parametrów życiowych (aparaty do pomiaru CTK, pulsoksymetry, termometry, aparat do EKG, kardiomonitor, glukometr, itp.), sprzęt do zabiegów aseptycznych w tym podawania leków drogą wstrzyknięć, układu oddechowego i drogą przewodu pokarmowego, sprzęt do układania i podawania leków drogą doustna, materiały i środki opatrunkowe oraz środki do pielęgnacji, system do higieny rąk i segregacji odpadów medycznych,
- stanowisko „strefa pacjenta”, wyposażone jest w łóżka szpitalne (nowoczesne, elektryczne, z możliwością regulacji wysokości oraz różnego stopnia nachylenia wezgłowia i leża). W strefie znajdują się panele medyczne, na których zamontowano punkt poboru tlenu i próżni. Łóżka wyposażone są w materace p/odleżynowej statyczne z możliwością założenia materaca p/odleżynowego dynamicznego. W odpowiednio przygotowanych łóżkach znajdują się „pacjenci” – fantomy umożliwiające naukę i doskonalenie umiejętności z zakresu pielęgnacji chorego, zapewnienia wygody i bezpiecznego ułożenia, zmiany pozycji i transferu, nauki zabiegów m. in.: pielęgnacji jamy ustnej, zgłębnikowania żołądka, pielęgnacji stomii, zabiegów dorektalnych, cewnikowania pęcherza moczowego, toalety drzewa oskrzelowego, pielęgnacji rurki tracheotomijnej, nauki podawania leków różnymi drogami. Jeden z fantomów posiada program umożliwiający interakcję ze studentami (możliwość pomiaru CTK, osłuchiwania płuc, pracy serca, obserwacji oddechu, obserwacji zapisów ww. parametrów na kardiomonitorze, komunikowania się z osobami ćwiczącymi, wydawania różnorodnych dźwięków i inne).
W strefie znajduje się wielofunkcyjny wózek anestezjologiczny.
Sala wyposażona jest w typowy (realny) sprzęt stanowiący wyposażenie oddziału szpitalnego w tym m. in.: środki do pielęgnacji chorego, środki, materiały i sprzęt niezbędny do nauki oceny parametrów życiowych, jednorazowy sprzęt umożliwiający wykonywanie zabiegów aseptycznych w tym w obrębie układu moczowego, podawanie leków drogą wstrzyknięć, opatrywania ran itp. Ponadto istnieje możliwość wyposażenia stanowiska w dodatkowe trenażery w zależności od efektów uczenia się oraz sprzęt np. strzykawki automatyczne, pompę perystaltyczną, inhalator, sprzęt do tlenoterapii itp.
W pracowni umiejętności pielęgniarskich student ma możliwości nabywania, doskonalenia i utrwalania umiejętności praktycznych z zakresu świadczeń udzielanych przez pielęgniarkę. Studenci uczą się wykonywania zabiegów pielęgnacyjno-higienicznych u osoby dorosłej, istnieje możliwość nauki pielęgnowania noworodka, niemowlęcia oraz dziecka, wykonywania pomiarów, wykonywania zabiegów diagnostycznych i leczniczych w tym wymagających aseptyki w schorzeniach różnych układów w tym układu oddechowego, pokarmowego i moczowego oraz podawania leków różnymi drogami oraz prowadzenia dokumentacji medycznej oraz dokumentacji procesu pielęgnowania.
Pomiędzy salami 1.1 i 1.2 zamontowano mobilną ścianę.
https://www.ans-ns.edu.pl/wz/csm/centrum-symulacji-medycznych/o-mcsm-csm/sale-i-wyposazenie-mcsm#sigProIdde894f6f79
2.1 Sala ćwiczeń umiejętności technicznych
Przeznaczona jest do nauki i doskonalenia umiejętności technicznych wynikających z procedur będących w kompetencji pielęgniarki/ pielęgniarza. W procesie doskonalenia umiejętności technicznych wykorzystywane są trenażery, które umożliwiają opanowanie przez studenta technicznych podstaw danej umiejętności/procedury przed wykonaniem jej na pacjencie. W sali umiejętności technicznych znajdują się trenażery: do nauki punkcji żylnych (kończyny górne osoby dorosłej i dziecka, symulatory wkłuć do żył w obrębie głowy dziecka), trenażery wkłuć doszpikowych, trenażery wkłuć domięśniowych i podskórnych, trenażery cewnikowania pęcherza moczowego u kobiety i mężczyzny, trenażery do zgłębnikowania żołądka, trenażer do pielęgnacji stomii i ran odleżynowych, trenażer do pielęgnacji ran chirurgicznych, trenażery do zabezpieczania drożności, dróg oddechowych u dorosłych i dzieci. W sali ćwiczeń umiejętności technicznych znajduje się mobilny telewizor.
https://www.ans-ns.edu.pl/wz/csm/centrum-symulacji-medycznych/o-mcsm-csm/sale-i-wyposazenie-mcsm#sigProIdcc8a128a02
2.2 Sala symulacji z zakresy ALS, Sala symulacji z zakresu BLS
Sala symulacji z zakresu BLS wyposażona w sprzęt umożliwiający prowadzenie zajęć z zakresu podstawowej resuscytacji krążeniowo-oddechowej oraz udzielania pierwszej pomocy osobie dorosłej oraz dziecku. Student nabywa umiejętności niezbędne do rozpoznania stanu zagrożenia zdrowia i życia, wezwania służb ratunkowych, podjęcia działań z zakresu podstawowej resuscytacji krążeniowo oddechowej oraz udzielania pierwszej pomocy na etapie przedszpitalnym.
Sala symulacji z zakresu ALS wyposażona jest w sprzęt umożliwiający prowadzenie zajęć z zakresu zaawansowanej resuscytacji krążeniowo oddechowej w odniesieniu do osoby dorosłej i dziecka w tym resuscytacji wewnątrzszpitalnej.
Wyposażenie sali stanowią: zaawansowane symulatory dorosłego, nastolatka oraz niemowlęcia, przeznaczone do nauki czynności związanych z zaawansowanymi zabiegami resuscytacyjnymi. Fantomy w swoich zestawach posiadają tablety z zainstalowana aplikacją, pozwalająca na bieżąco monitorować poprawność wykonywania RKO/BLS w czasie rzeczywistym.
W sali symulacji z zakresu BLS i ALS uczący się nabywa i doskonali umiejętności udzielania pierwszej pomocy i podejmowania działań ratowniczych w ramach resuscytacji krążeniowo-oddechowej.
https://www.ans-ns.edu.pl/wz/csm/centrum-symulacji-medycznych/o-mcsm-csm/sale-i-wyposazenie-mcsm#sigProId0f175010b2
2.3 Sala opieki pielęgniarskiej Wysokiej Wierności
W sali opieki pielęgniarskiej wysokiej wierności prowadzone są scenariusze kliniczne w warunkach zbliżonych do tych jakie panują w szpitalu/klinice.
W sali wydzielono kilka obszarów:
‒ stanowisko „punkt pielęgniarski” wyposażone w meble medyczne do przechowywania sprzętu i materiałów medycznych wykorzystywanych w trakcie realizacji scenariuszy, w sali opieki pielęgniarskiej zorganizowano 2 takie stanowiska,
‒ stanowisko „strefa pacjenta dorosłego”, wyposażone jest w 3 łóżka szpitalne (nowoczesne, elektryczne, z możliwością regulacji wysokości oraz różnego stopnia nachylenia wezgłowia i leża). W strefie znajdują się panele medyczne, na których zamontowano punkt poboru tlenu i próżni. Łóżka wyposażone są w materace p/odleżynowe statyczne z możliwością założenia materaca p/odleżynowego dynamicznego. W odpowiednio przygotowanych łóżkach leżą „pacjenci” – symulatory umożliwiające przeprowadzenie procedur podstawowych oraz procedur w ramach zaawansowanej praktyki. W strefie znajduje się wózek anestezjologiczny
z wyposażeniem, monitory pacjentów, defibrylator i respirator transportowy, lampa zabiegowa bezcieniowa, ssak itp.,
‒ stanowisko „strefa małego pacjenta”, wyposażona jest w łóżeczko dziecięce z bocznymi barierkami, łóżeczko dla noworodka, inkubator otwarty (ogrzewacz noworodkowy), wagę niemowlęcą i stolik do pielęgnacji dziecka. W łóżeczku dziecięcym znajduje się symulator dziecka wysokiej wierności, w łóżeczkach noworodkowych leżą fantomy noworodków a w inkubatorze symulator wcześniaka. W pobliżu inkubatora znajduje się panel medyczny, na którym zamontowano punkt poboru tlenu i próżni. W strefie znajduje się wózek anestezjologiczny z wyposażeniem, defibrylator oraz ssak.
Ponadto w sali opieki pielęgniarskiej wysokiej wierności znajdują się: wózki zabiegowe, stelaże do kroplówek, strzykawka automatyczna, pompa perystaltyczna, system do higieny rąk, system do segregacji odpadów medycznych, sprzęt do tlenoterapii, nebulizator, sprzęt do oceny stanu klinicznego chorego (aparaty do pomiaru CTK z mankietami różnej szerokości, pulsoksymetry, termometry), podnośnik chorego, bielizna osobista i pościelowa, pasy unieruchamiające, sprzęt jałowy do procedur medycznych i pielęgniarskich, dokumentacja medyczna itp.
Istnieje możliwość podzielenia sali na dwie część ścianą mobilną.
W ww. strefach student doskonali umiejętności w zakresie: planowania i sprawowania opieki nad chorym w różnych stanach klinicznych, specjalnościach pielęgniarskich
i kategorii wiekowej, doskonali umiejętności podejmowania decyzji, komunikowania się i współpracy w zespole interprofesjonalnym. W ramach udziału w danym scenariuszu student wykorzystuje wiedzę teoretyczną w praktyce, łączy nowe informacje z wcześniejszymi doświadczeniami co pozwala na analizę podejmowanych działań, prezentowanych postaw oraz popełnionych błędów, z których student wyciąga konstruktywne wnioski na przyszłość co ma wpływ na doskonalenie jakości opieki nad pacjentem.
Dodatkowym elementem wyposażenia sali są kamery oraz mikrofony pozwalające na rejestrowanie prowadzonych czynności w celu ich odtworzenia, przeanalizowania i omówienia przebiegu sesji.
https://www.ans-ns.edu.pl/wz/csm/centrum-symulacji-medycznych/o-mcsm-csm/sale-i-wyposazenie-mcsm#sigProIdb60081b973
2.4 Sala egzaminacyjna OSCE
Wyposażenie sali pozwala na przeprowadzenie egzaminu metodą OSCE w tym ocenę umiejętności interpersonalnych i technicznych zdającego
w warunkach kontrolowanych w oparciu o bezpośrednią obserwację. Sala posiada lustro weneckie, wyposażona jest w kamery i mikrofony oraz system audio-video pozwalające na komunikację oraz rejestrację sesji w celu późniejszego odtworzenia i omówienia.
W sali prowadzone są zajęcia z badań fizykalnych. Wyposażenie sali stanowią: kozetka lekarska, symulator osoby dorosłej, mobilny aparat do pomiaru CTK, spirometr, waga lekarska, stetoskopy, taśmy do pomiarów, cyrkiel do mierzenia fałdu skóry, miarki BMI, pikflometry, orchidometr, dermatoskopy, videodermatoskop, opftalmoskopy, otoskopy, aparat EKG, waga elektroniczna, dynamometr ręczny, młoteczki neurologiczne, skoliomierz, goniometr, stetoskopy, stroiki laryngologiczne, lampy czołowe laryngologiczne, latarki diagnostyczne, trenażery do badania gruczołu piersiowego, trenażer do nauki osłuchiwania z użyciem dedykowanego stetoskopu i inne. Sala może być doposażania w trenażery, sprzęt i środki medyczne w zależności od uzyskiwanych przez studentów efektów uczenia się.
https://www.ans-ns.edu.pl/wz/csm/centrum-symulacji-medycznych/o-mcsm-csm/sale-i-wyposazenie-mcsm#sigProIde98a24bdc4