Wydział Nauk Humanistycznych
Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu
ul. Kochanowskiego 44, 33-300 Nowy Sączu
dane kontaktowe:
tel. 18 5475608, 797 520 404
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
ANALIZA JĘZYKOWA KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ (JĘZYK ANGIELSKI I JĘZYK NIEMIECKI)
- Problem badawczy:
Jakie błędy w języku angielskim i języku niemieckim popełniają podmioty gospodarcze w komunikacji marketingowej?
- Cele badań
- identyfikacja błędów językowych w komunikacji marketingowej (strony internetowe, materiały reklamowe, instrukcje itp.),
- optymalizacja stylistyki tekstu,
- zaproponowanie zmian w stosowanej przez podmioty gospodarcze komunikacji marketingowej,
- zaprojektowanie bazy terminologicznej stosowanej w podmiocie
- Metody i narzędzia badawcze
- analiza zawartości treści,
- analiza komparatywna z tekstami pisanymi w języku
- Rodzaje podmiotów, do których kierowana jest oferta
- podmioty gospodarcze wykorzystujące w komunikacji język angielski i
- Korzyści z realizacji projektu badawczego
- poprawa poprawności i efektywności komunikacji
KOMPETENCJE JĘZYKOWE, KOMUNIKACYJNE I INTERKULTUROWE PRACOWNIKÓW W BIZNESIE MIĘDZYNARODOWYM
- Problem badawczy:
Dla potrzeb projektu sformułowano następujący problem badawczy: Jakie kompetencje językowe, komunikacyjne i interkulturowe stwarzają pracownikom problemy w działaniach biznesowych z przedstawicielami innych krajów i kultur?
- Cele badań
- identyfikacja słabych i mocnych stron kompetencji pracowników zajmujących się relacjami biznesowymi w kontaktach międzynarodowych,
- analiza kompetencji (językowa, komunikacyjna, interkulturowa) w takich obszarach, jak: prowadzenie negocjacji, prowadzenie rozmów telefonicznych, sporządzanie korespondencji handlowej,
- zaprojektowanie i zrealizowanie dedykowanych szkoleń doskonalących kompetencje pracowników (językowe, komunikacyjne i interkulturowe).
- Metody i narzędzia badawcze
- analiza sporządzanej przez pracowników dokumentacji pod kątem umiejętności językowych,
- analiza transkrybowanych nagrań rozmów telefonicznych i negocjacji pod kątem umiejętności komunikacyjnych,
- badania sondażowe z pracownikami, którzy współpracują z zagranicznymi partnerami w celu określenia problemów pojawiających się w komunikacji z partnerem zagranicznym,
- wywiady i rozmowy z pracownikami w celu ustalenia konkretnych potrzeb szkoleniowych w zakresie doskonalenia kompetencji językowej, komunikacyjnej lub interkulturowej,
- przeprowadzenie testu oceniającego kompetencję językową (rozumienie tekstu, znajomość leksyki specjalistycznej, gramatyki), kompetencję komunikacyjną (umiejętności tworzenia
aktów mowy w sytuacjach oficjalnych i nieoficjalnych, umiejętności konwersacyjnych w języku obcym), kompetencję interkulturową (znajomość różnic kulturowych, elementów
wpływających na komunikację z partnerem z innego kręgu kulturowego, znajomość elementów komunikacji niewerbalnej, barier w komunikacji i sposobów ich niwelowania, stereotypów i ich unikania).
- Rodzaje podmiotów, do których kierowana jest oferta
- podmioty gospodarcze z regionu Sądecczyzny współpracujące z zagranicą i wykorzystujące w komunikacji język angielski i niemiecki w branży handlowej i turystycznej.
- Korzyści z realizacji projektu badawczego
- zidentyfikowanie tych kompetencji (językowa, komunikacyjna, interkulturowa) pracowników, które wymagają doskonalenia, aby komunikacja z partnerami zagranicznymi przebiegała bez barier i zakłóceń i maksymalnie efektywnie,
- opracowanie oferty kursu lub szkolenia doskonalącego umiejętności językowe, komunikacyjne lub interkulturowe pod potrzeby konkretnego podmiotu i sfery jego działalności, w tym pod konkretnego partnera zagranicznego.
EWALUACJA KOMPETENCJI NAUCZYCIELI JĘZYKA ANGIELSKIEGO W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH I PONADPODSTAWOWYCH WRAZ Z PROPOZYCJĄ DOSKONALENIA
Ewaluacja kompetencji nauczycieli języka angielskiego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych wraz z propozycją doskonalenia. Analiza metod nauczania koncentrujących się wokół nauczania aspektów gramatycznych, umiejętności językowych takich jak czytanie, pisanie, poprawna wymowa, słuchanie oraz mówienie, lecz również aspektów kulturoznawczych, literaturoznawczych i realioznawczych.
- Problem badawczy:
Jakie aspekty procesu dydaktycznego sprawiają nauczycielom języka angielskiego najwięcej problemów?
- Cele badań
- identyfikacja braków dydaktycznych: ocena metod nauczania nauczycieli języka angielskiego pod względem skuteczności w przekazywaniu wiedzy z zakresu gramatyki, poprawnej wymowy, umiejętności językowych oraz elementów kulturoznawczych, literaturoznawczych i realioznawczych,
- rozeznanie potrzeb szkoleniowych: określenie obszarów, w których nauczyciele mogą potrzebować dodatkowego wsparcia lub szkoleń,
- zaproponowanie odpowiednich szkoleń pod kątem wykrytych braków w procesie
- Metody i narzędzia badawcze
- badania sondażowe,
- wywiady z nauczycielami,
- obserwacje procesu dydaktycznego,
- analiza materiałów dydaktycznych: ocena używanych materiałów, podręczników i zasobów dydaktycznych przez nauczycieli.
- Rodzaje podmiotów, do których kierowana jest oferta
- szkoły podstawowe i ponadpodstawowe.
- Korzyści z realizacji projektu badawczego
- zidentyfikowanie braków dydaktycznych wymagających doskonalenia,
- opracowanie oferty kursu doskonalącego.