Warsztaty komunikacji interpersonalnej
Charakterystyka
Adresaci: studenci uczelni, absolwenci, osoby zainteresowane
Forma: otwarta
Cel i potrzeba utworzenia: wzmocnienie zasad efektywnej współpracy
Czas trwania: 8 godz.
Wysokość odpłatności: 110 zł (studenci ANS w Nowym Sączu zwolnieni są z opłaty)
Warunki rekrutacji: formularz zgłoszeniowy
Warunki ukończenia: aktywność podczas ćwiczeń praktycznych oraz wykazanie się umiejętnościami zawartymi w karcie umiejętności
Opis uzyskanych uprawnień: wzmocnienie zasad efektywnej współpracy
Osoby prowadzące:
- mgr Ewelina Kasalik-Kowal - doradca zawodowy, trener kompetencji miękkich, liczne szkolenia w zakresie poradnictwa zawodowego, w tym z osobami z niepełnosprawnością
- mgr Katarzyna Kowalczyk - doradca zawodowy, coach, trener kompetencji miękkich, posiada duże doświadczenie w prowadzeniu szkoleń w zakresie poradnictwa zawodowego, motywowania oraz własnego rozwoju, w tym dla: kadry menadżerskiej, osób z niepełnosprawnością oraz wykluczonymi społecznie
Infrastruktura dydaktyczna: sala dydaktyczna wyposażona w rzutnik multimedialny oraz odrębne dla każdego uczestnika stanowiska do ćwiczeń praktycznych. Materiały ćwiczeniowe zapewnione przez trenera prowadzącego usługę doradczą
Kierownik merytoryczny: mgr Ewelina Kasalik-Kowal - doradca zawodowy, trener kompetencji miękkich, liczne szkolenia w zakresie poradnictwa zawodowego, w tym z osobami z niepełnosprawnością
Koordynator organizacyjny: mgr Barbara Obrzud
Plan
1. Pojęcie komunikacji interpersonalnej, nadawca, odbiorca, szum komunikacyjny, kanał informacyjny, komunikacja werbalna, komunikacja niewerbalna - 1 godz. wykł.
2. Bariery w komunikacji interpersonalnej - 1 godz. ćw.
3. Określanie własnego stylu komunikowania się oraz doprecyzowanie własnych mocnych i słabych stron - Analiza Swot - 1 godz. ćw.
4. Rodzaje stylów komunikacji. Poznanie stylów osobowości - 1 godz. ćw.
5. Postawy w komunikowaniu się: bierna, asertywna, agresywna - 1 godz. ćw.
6. Zasady aktywnego słuchania oraz informacji zwrotnej - 1 godz. ćw.
7. Komunikacja asertywna - 1 godz. wykł., 1 godz. ćw.
Razem liczba godzin: 2 godz. wykł., 6 godz. ćw.
Team building - budowanie relacji w zespole
Charakterystyka
Adresaci: studenci uczelni, absolwenci, osoby zainteresowane
Forma: otwarta
Cel i potrzeba utworzenia: podnoszenie kompetencji z zakresu budowania relacji w zespole
Czas trwania: 8 godz.
Wysokość odpłatności: 110 zł (studenci ANS w Nowym Sączu zwolnieni są z opłaty)
Warunki rekrutacji: formularz zgłoszeniowy
Warunki ukończenia: aktywność podczas ćwiczeń praktycznych oraz wykazanie się umiejętnościami zawartymi w karcie umiejętności
Opis uzyskanych uprawnień: wzmocnienie kompetencji miękkich w zakresie budowania relacji w zespole
Osoby prowadzące:
- mgr Ewelina Kasalik-Kowal - doradca zawodowy, trener kompetencji miękkich, liczne szkolenia w zakresie poradnictwa zawodowego, w tym z osobami z niepełnosprawnością
- mgr Katarzyna Kowalczyk - doradca zawodowy, coach, trener kompetencji miękkich, posiada duże doświadczenie w prowadzeniu szkoleń w zakresie poradnictwa zawodowego, motywowania oraz własnego rozwoju, w tym dla: kadry menadżerskiej, osób z niepełnosprawnością oraz wykluczonymi społecznie
Infrastruktura dydaktyczna: sala dydaktyczna wyposażona w rzutnik multimedialny oraz odrębne dla każdego uczestnika stanowiska do ćwiczeń praktycznych. Materiały ćwiczeniowe zapewnione przez trenera prowadzącego usługę doradczą
Kierownik merytoryczny: mgr Ewelina Kasalik-Kowal - doradca zawodowy, trener kompetencji miękkich, liczne szkolenia w zakresie poradnictwa zawodowego, w tym z osobami z niepełnosprawnością
Koordynator organizacyjny: mgr Barbara Obrzud
Plan
1. Pojęcia związane z grupą, zespołem, rolami przyjmowanych przez członków zespołu - 1 godz. wykł.
2. Cechy zespołu - 1 godz. ćw.
3. Dynamika grupy - 1 godz. ćw.
4. Lider - cechy, funkcje - 1 godz. wykł., 1 godz. ćw.
5. Komunikacja w zespole - 1 godz. ćw.
6. Współpraca w zespole - 1 godz. ćw.
7. Narzędzia motywacyjne - 1 godz. ćw.
Razem liczba godzin: 2 godz. wykł., 6 godz. ćw.
Warsztaty przygotowujące do wejścia na rynek pracy
Charakterystyka
Adresaci: studenci uczelni, absolwenci, osoby zainteresowane
Forma: otwarta
Cel i potrzeba utworzenia: przygotowanie uczestnika do wejścia na rynek pracy
Czas trwania: 8 godz.
Wysokość odpłatności: 110 zł (studenci ANS w Nowym Sączu zwolnieni są z opłaty)
Warunki rekrutacji: formularz zgłoszeniowy
Warunki ukończenia: aktywność podczas ćwiczeń praktycznych oraz wykazanie się umiejętnościami zawartymi w karcie umiejętności
Opis uzyskanych uprawnień: wzmocnienie wiedzy dotyczącej odnalezienia się na rynku pracy
Osoby prowadzące:
- mgr Ewelina Kasalik-Kowal - doradca zawodowy, trener kompetencji miękkich, liczne szkolenia w zakresie poradnictwa zawodowego, w tym z osobami z niepełnosprawnością
- mgr Katarzyna Kowalczyk - doradca zawodowy, coach, trener kompetencji miękkich, posiada duże doświadczenie w prowadzeniu szkoleń w zakresie poradnictwa zawodowego, motywowania oraz własnego rozwoju, w tym dla: kadry menadżerskiej, osób z niepełnosprawnością oraz wykluczonymi społecznie
Infrastruktura dydaktyczna: sala dydaktyczna wyposażona w rzutnik multimedialny oraz odrębne dla każdego uczestnika stanowiska do ćwiczeń praktycznych. Materiały ćwiczeniowe zapewnione przez trenera prowadzącego usługę doradczą
Kierownik merytoryczny: mgr Ewelina Kasalik-Kowal - doradca zawodowy, trener kompetencji miękkich, liczne szkolenia w zakresie poradnictwa zawodowego, w tym z osobami z niepełnosprawnością
Koordynator organizacyjny: mgr Barbara Obrzud
Plan
1. Kwalifikacja a kompetencja, kompetencje pożądanymi przez rynek pracy - 2 godz. wykł.
2. Własne słabe oraz mocne strony - 1 godz. ćw.
3. Własne potrzeby i oczekiwania - 1 godz. ćw.
4. Własna osobowość - 1 godz. ćw.
5. Własne zainteresowania - 1 godz. ćw.
6. Własne predyspozycje zawodowe - 1 godz. ćw.
7. Własne talenty - 1 godz. ćw.
Razem liczba godzin: 2 godz. wykł., 6 godz. ćw.
Rozmowa kwalifikacyjna - proces rekrutacji i autoprezentacja
Charakterystyka
Adresaci: studenci uczelni, absolwenci, osoby powracające po długiej przerwie na rynek pracy
Forma: otwarta
Cel i potrzeba utworzenia: przygotowanie uczestnika do pierwszej rozmowy rekrutacyjnej oraz odpowiedniego przygotowania dokumentów aplikacyjnych
Czas trwania: 3 godz.
Wysokość odpłatności: 60 zł (studenci ANS w Nowym Sączu zwolnieni są z opłaty)
Warunki rekrutacji: formularz zgłoszeniowy
Warunki ukończenia: aktywność podczas ćwiczeń praktycznych oraz wykazanie się umiejętnościami zawartymi w karcie umiejętności
Opis uzyskanych uprawnień: wzmocnienie wiedzy dotyczącej wejścia na rynek pracy
Osoby prowadzące:
- mgr Ewelina Kasalik-Kowal - doradca zawodowy, trener kompetencji miękkich, liczne szkolenia w zakresie poradnictwa zawodowego, w tym z osobami z niepełnosprawnością
- mgr Katarzyna Kowalczyk - doradca zawodowy, coach, trener kompetencji miękkich, posiada duże doświadczenie w prowadzeniu szkoleń w zakresie poradnictwa zawodowego, motywowania oraz własnego rozwoju, w tym dla: kadry menadżerskiej, osób z niepełnosprawnością oraz wykluczonymi społecznie
Infrastruktura dydaktyczna: sala dydaktyczna wyposażona w rzutnik multimedialny oraz odrębne dla każdego uczestnika stanowiska do ćwiczeń praktycznych. Materiały ćwiczeniowe zapewnione przez trenera prowadzącego usługę doradczą
Kierownik merytoryczny: mgr Ewelina Kasalik-Kowal - doradca zawodowy, trener kompetencji miękkich, liczne szkolenia w zakresie poradnictwa zawodowego, w tym z osobami z niepełnosprawnością
Koordynator organizacyjny: mgr Barbara Obrzud
Plan
1. Prawidłowy przebieg procesu rekrutacji - róznorodność sytuacyjna - 1 godz. wykł.
2. Ćwiczenia praktyczne - rozmowa kwalifikacyjna - 1 godz. ćw.
3. Ćwiczenia praktyczne - dokumeny aplikacyjne - 1 godz. ćw.
Razem liczba godzin: 1 godz. wykł., 2 godz. ćw.
Ewaluacja
Raport z ewaluacji usługi doradczej z dnia 12.02.2024
Raport z ewaluacji usługi doradczej z dnia 18.03.2024
Raport z ewaluacji usługi doradczej z dnia 04.04.2024
Raport z ewaluacji usługi doradczej z dnia 11.04.2024
Raport z ewaluacji usługi doradczej z dnia 17.10.2024 - 1
Raport z ewaluacji usługi doradczej z dnia 17.10.2024 - 2
Referencje
Udział w usłudze doradczej nt. Rozmowa kwalifikacyjna — proces rekrutacji i autoprezentacja” dotyczącej przygotowania się do aplikowania o pracę był dla mnie wartościowy i przydatny. Dzięki tym zajęciom mogłam nauczyć się jak prawidłowo i treściwie sporządzać dokumenty aplikacyjne, które przekażą wszystkie niezbędne informacje o mnie jako kandydacie do pracy. Mogłam też oswoić się z procedurami i pytaniami, które mogą pojawić się podczas rozmów kwalifikacyjnych. Cenne było pozyskanie materiałów edukacyjnych, które służą po zakończonej usłudze jako przypomnienie najważniejszych informacji. Przydało mi się to przy sporządzaniu CV. Zajęcia były przeprowadzone w ciekawy i przystępny sposób. Tematyka warsztatów moim zdaniem jest bardzo ważna i przygotowuje studentów do aktywnego uczestnictwa na rynku pracy, co pozwala z kolei wykorzystać nabyte podczas studiów wiedzę i umiejętności. Fakt, że można oswajać się z procesem rekrutacji w trakcie studiów, zwiększa szansę na znalezienie prac dodatkowych już w ich trakcie. Podczas zajęć nacisk położony został na praktykę, co moim zdaniem jest na plus, bo mogłam aspekty teoretyczne od razu wykorzystać w praktyce i sprawdzić poprawność sporządzanych dokumentów czy wysłuchać konstruktywnej krytyki co do swojej autoprezentacji. Łucja.
Podczas realizacji tematyki „Rozmowa kwalifikacyjna- proces rekrutacji i autoprezentacja” dowiedziałam się, na co zwrócić uwagę podczas prawidłowego prezentowania mojej osoby. Dostrzegłam różnice pomiędzy profesjonalnym podejściem do autoprezentacji oraz uświadomiłam sobie najczęściej popełniane błędy, które mogłabym popełnić. Dziękuję. Arleta.
Indywidualne predyspozycje wyznacznikiem efektywności pracy zespołowej
Charakterystyka
Adresaci: studenci uczelni, absolwenci, osoby powracające po długiej przerwie na rynek pracy
Forma: otwarta
Cel i potrzeba utworzenia: zdobycie wiedzy na temat efektywnej współpracy w zespole. Uświadomienie roli indywidualnego wkładu w działanie zespołu
Czas trwania: 3 godz.
Wysokość odpłatności: 60 zł (studenci ANS w Nowym Sączu zwolnieni są z opłaty)
Warunki rekrutacji: formularz zgłoszeniowy
Warunki ukończenia: aktywność podczas ćwiczeń praktycznych oraz wykazanie się umiejętnościami zawartymi w karcie umiejętności
Opis uzyskanych uprawnień: wzmocnienie wiedzy dotyczącej wejścia na rynek pracy, umiejętność pracy w grupie
Osoby prowadzące:
- mgr Ewelina Kasalik-Kowal - doradca zawodowy, trener kompetencji miękkich, liczne szkolenia w zakresie poradnictwa zawodowego, w tym z osobami z niepełnosprawnością
- mgr Katarzyna Kowalczyk - doradca zawodowy, coach, trener kompetencji miękkich, posiada duże doświadczenie w prowadzeniu szkoleń w zakresie poradnictwa zawodowego, motywowania oraz własnego rozwoju, w tym dla: kadry menadżerskiej, osób z niepełnosprawnością oraz wykluczonymi społecznie
Infrastruktura dydaktyczna: sala dydaktyczna wyposażona w rzutnik multimedialny oraz odrębne dla każdego uczestnika stanowiska do ćwiczeń praktycznych. Materiały ćwiczeniowe zapewnione przez trenera prowadzącego usługę doradczą
Kierownik merytoryczny: mgr Ewelina Kasalik-Kowal - doradca zawodowy, trener kompetencji miękkich, liczne szkolenia w zakresie poradnictwa zawodowego, w tym z osobami z niepełnosprawnością
Koordynator organizacyjny: mgr Barbara Obrzud
Plan
1. Grupa a zespół. Rodzaje ról przyjmowanych przez członków zespołu - 1 godz. wykł.
2. Ćwiczenia praktyczne - umiejętność współpracy - 1 godz. ćw.\
3. Ćwiczenia praktyczne - wyznaczanie cech lidera i znaczenie jego roli w zespole - 1 godz. ćw.
Razem liczba godzin: 1 godz. wykł., 2 godz. ćw.
Ewaluacja
Raport z ewaluacji usługi doradczej z dnia 04.04.2024
Referencje
Dziękuję za profesjonalne przekazywanie treści z zakresu indywidualnych predyspozycji ukierunkowanych na pracę zespołową. Wszystkie ćwiczenia były przygotowane z dużą starannością. Zajęcia były dobrym impulsem do refleksji nad swoim zachowaniem. Dużym plusem była również przyjazna atmosfera, która sprzyjała chęci wypowiadania się. Mam nadzieję, że jeszcze będę uczestniczyła w kolejnych usługach doradczych. Monika
Dzięki udziałowi w usłudze doradczej „Indywidualne predyspozycje wyznacznikiem efektywności pracy zespołowej” miałam możliwość określenia obszarów, nad którymi chciałabym popracować. Dostrzegłam również ogromną wartość pracy zespołowej. Chciałabym pracując w zespole wykorzystywać cechy, które są moją najmocniejszą stroną. Dziękuję. Kinga.
Zarządzanie sobą w czasie
Charakterystyka
Adresaci: studenci uczelni, absolwenci, osoby aktywne zawodowo, osoby powracające po długiej przerwie na rynek pracy
Forma: otwarta
Cel i potrzeba utworzenia: rozwinięcie umiejętności w zakresie efektywnego zarządzania sobą w czasie w życiu zawodowym i prywatnym oraz poprawa efektywności planowania czasu
Czas trwania: 3 godz.
Wysokość odpłatności: 60 zł (studenci ANS w Nowym Sączu zwolnieni są z opłaty)
Warunki rekrutacji: formularz zgłoszeniowy
Warunki ukończenia: aktywność podczas ćwiczeń praktycznych oraz wykazanie się umiejętnościami zawartymi w karcie umiejętności
Opis uzyskanych uprawnień: wzmocnienie wiedzy dotyczącej zarządzania sobą w czasie
Osoby prowadzące:
- mgr Ewelina Kasalik-Kowal - doradca zawodowy, trener kompetencji miękkich, liczne szkolenia w zakresie poradnictwa zawodowego, w tym z osobami z niepełnosprawnością
- mgr Katarzyna Kowalczyk - doradca zawodowy, coach, trener kompetencji miękkich, posiada duże doświadczenie w prowadzeniu szkoleń w zakresie poradnictwa zawodowego, motywowania oraz własnego rozwoju, w tym dla: kadry menadżerskiej, osób z niepełnosprawnością oraz wykluczonymi społecznie
Infrastruktura dydaktyczna: sala dydaktyczna wyposażona w rzutnik multimedialny oraz odrębne dla każdego uczestnika stanowiska do ćwiczeń praktycznych. Materiały ćwiczeniowe zapewnione przez trenera prowadzącego usługę doradczą
Kierownik merytoryczny: mgr Ewelina Kasalik-Kowal - doradca zawodowy, trener kompetencji miękkich, liczne szkolenia w zakresie poradnictwa zawodowego, w tym z osobami z niepełnosprawnością
Koordynator organizacyjny: mgr Barbara Obrzud
Asertywność i radzenie sobie ze stresem
Charakterystyka
Adresaci: studenci uczelni, absolwenci, osoby aktywne zawodowo, osoby powracające po długiej przerwie na rynek pracy
Forma: otwarta
Cel i potrzeba utworzenia: rozwój umiejętności w zakresie asertywności oraz radzenia sobie ze stresem. Uczestnik ma świadomość znaczenia rozwoju powyższych kompetencji w życiu zawodowym i prywatnym
Czas trwania: 3 godz.
Wysokość odpłatności: 60 zł (studenci ANS w Nowym Sączu zwolnieni są z opłaty)
Warunki rekrutacji: formularz zgłoszeniowy
Warunki ukończenia: aktywność podczas ćwiczeń praktycznych oraz wykazanie się umiejętnościami zawartymi w karcie umiejętności
Opis uzyskanych uprawnień: wzmocnienie wiedzy dotyczącej asertywności i radzenia sobie ze stresem
Osoby prowadzące:
- mgr Ewelina Kasalik-Kowal - doradca zawodowy, trener kompetencji miękkich, liczne szkolenia w zakresie poradnictwa zawodowego, w tym z osobami z niepełnosprawnością
- mgr Katarzyna Kowalczyk - doradca zawodowy, coach, trener kompetencji miękkich, posiada duże doświadczenie w prowadzeniu szkoleń w zakresie poradnictwa zawodowego, motywowania oraz własnego rozwoju, w tym dla: kadry menadżerskiej, osób z niepełnosprawnością oraz wykluczonymi społecznie
Infrastruktura dydaktyczna: sala dydaktyczna wyposażona w rzutnik multimedialny oraz odrębne dla każdego uczestnika stanowiska do ćwiczeń praktycznych. Materiały ćwiczeniowe zapewnione przez trenera prowadzącego usługę doradczą
Kierownik merytoryczny: mgr Ewelina Kasalik-Kowal - doradca zawodowy, trener kompetencji miękkich, liczne szkolenia w zakresie poradnictwa zawodowego, w tym z osobami z niepełnosprawnością
Koordynator organizacyjny: mgr Barbara Obrzud
Plan
1. Stres i asertywność - podstawowe pojęcia - 1 godz. wykł.
2. Radzenie sobie w sytuacjach stresowych - ćwiczenia praktyczne - 1 godz. ćw.
3. Budowanie postawy asertywnej - ćwiczenia praktyczne - 1 godz. ćw.
Razem liczba godzin: 1 godz. wykł., 2 godz. ćw.
Referencje
Jako uczestnik usługi doradczej „Asertywność i radzenie sobie ze stresem” chciałabym wyrazić uznanie, iż forma przeprowadzonych zajęć była bardzo profesjonalna. Wykład był interesujący i zaciekawił słuchaczy. Mogliśmy z niego wiele wynieść i nauczyć się przydatnych wskazówek, które w późniejszym etapie na pewno zaowocują. Bardzo profesjonalna praca. Patrycja.
Będąc uczestnikiem usługi doradczej „Asertywność i radzenie sobie ze stresem jestem bardzo zadowolony z treści, które zostały przekazane, na pewno pomogą w radzeniu sobie i rozwiązywaniu przyszłych problemów. Szkolenie przeprowadzone profesjonalnie, zachęcało do interaktywnego uczestnictwa w ćwiczeniach. Prowadząca bardzo zaangażowana oraz mocno przygotowana na pytania. Tomasz.